neděle 10. března 2024

Soutok vydal svůj první krátký dokumentární film. Dnes se zastavíme u Mariánské a Hraběcí kaple opředené krásnou historií. Tygřík v Mělníku. Výstaviště v Lysé je aktuální.

 

Každá tvorba stojí spoustu času, kterého nemá bohužel pracující člověk s několika zájmy na zbyt. Dlouhodobí čtenáři, kteří pamatují ještě roky 2012, nebo 2013, tak vědí, že jsem sem během soboty dal někdy i čtyři reportážní články z různých akcí. Ty časy jsou dávno pryč a postrádají smysl. Tehdy jsem se opravdu cítil takovým reportérem, který byl rád, že u akcí je, že se lidé na ty články hned vrhají a dokonce jsem se snažil je psát někdy dříve, než akce skončila, protože jsem měl pocit, že ještě mohu na ně pozvat čtenáře a dělám tím vlastně velmi záslužnou činnost.

Dnes jsou lidé rádi, že mají možnost na FB vystavovat své fotky, a dávat si palce. Propagace všeho je trochu problematická, protože pokud nejste správcem FB skupiny, tak můžete pod hrozbou napomenutí a vyloučení být vyloučeni ze skupiny. Navíc se objevují  i různé veřejné a mobilní informační kanály, a tak je Soutok spíše takovou žijící legendou. Nicméně jsem velmi rád, že i když třeba nemám dnes někdy na psaní čas, nebo jsem duchem jinde, tak ten web pořád někdo čte a čtenářům nevadí, že jde i o starší, nebo staré články. Za to jsem moc rád, že ta moje mnoholetá práce a zábava nepřichází vniveč.

Soudně musím uznat, že ne vše je dobré, srozumitelné, někdy i z důvodu jiné doby článku, jindy zbytečné přemíry filosofování, ale jsem za ta čísla čtenářů rád. Vždyť již každou chvíli počítadlo ukáže 900 000 návštěv, zbude ta poslední stovka do miliónu a já osobně zastávám názor, že všechny tyto pro někoho bezvýznamné maličkosti nám zainteresovaným prostě zpestřují radostně život, což je celkově důležité.

Zakončím to větou jedné autorky, která mě jednou v komentáři potěšila : ,, Něco by si prý zasloužilo většího zveřejnění."

Nicméně jsem zkoušel v životě leccos a asi nejaktuálnější zpráva je, že jsem se nespokojil jenom s tím dát nějaké krátké videosekvence na youtube, kterých tam mám už 30, ale zašel jsem trošku do hloubky a možná jde i o nový impuls. Pokusil jsem se o takový krátký dokumentární film v délce přes 7 minut, kdy je již potřeba užít počítačového programu. Měl jsem při tvorbě asi tak týden na to, se s tím trošku naučit a na výsledek se můžete podívat zde :

https://www.youtube.com/watch?v=qhRyq8Sn60Q

Téma nebylo složité. Vždyť člověk ví, co ho baví, o čem píše a navíc máme během roku i různá výročí, která vás někdy směrují.

https://soutok.blogspot.com/2024/02/blizi-se-brezen-special-kudy-probihala.html


Posledně jsem vás vzal na začátek minulého nedělního výletu do Štětí, odkud jsem měl v plánu jít pěšky přes liběchovské lesy domů. Podívali jsme se spolu na kopec Špičák, který byl pro mě životní premiérou a dnes pokročíme v cestě.

Ze Špičáku půjdete rovně dolů přímo za nosem po naučné stezce a vyjdete jen několik desítek metrů na žluté značce ze Štětí před další atrakcí trasy. Tou je krásná Mariánská kaple na okraji lesa, kde je také důležitá křižovatka turistických i cyklistických tras.


Mariánská kaple je krásnou a dobře zachovalou stavbou, která možná nemá takový věhlas, jako ta kaple další, ke které asi po 300 metrech dojdeme, ale místo působí příjemně a určitě vás vnitřně příjemně pohladí. Více o ní si zájemce může přečíst na přiložené krásné informační zasklené tabulce. Je vidět, že se tu lidé starají a živly místní les zřejmě neláká. Však ona je to z města poněkud štreka a ještě do kopce. Naštěstí jsou stále ještě místa, kam chodí jenom ti, kteří umí obdivovat přírodu a radovat se. Tam obyčejně potkáte jen příjemné lidi.

Teď nechám několik snímků bez komentáře. Vždyť to je romantika sama o sobě.






A jsme tady. Místo opředené pověstmi, kde byl v roce 1720 zavražděn údajně krutý hrabě J.V.Clary z nedalekých Snědovic. Pokud si již nevzpomínáte, tak sem doplním odkazy, ale je fajn, že trasa vede i podle posledního útočiště vrahů a místa také příště navštívíme.



Tím bych dnes putování na Mělník skončil :-).





Přátelé, velmi vás tu vždy zajímá, kdy bude Tygřík zase na Mělníku. Zpravidla je to každý měsíc, ale logicky chce zájemce znát přesný termín. Tento víkend jsem nevytáhl paty do ulic města, a tak nevím. Facebook tam mají nevím na co. Jak to zjistím, tak to sem snad dám. Nu, ochladilo se a na horší se vždy špatně zvyká. Člověk je na slunci závislý.

Aktualizace 11.3. v 19.30 :
Termín akce je: sobota 16.3. od 11.00 do 18.00,
                            neděle 17.3. od 11 do 18 hodin.



Trošku jsem se unáhlil. Výstaviště je tu pro nás od 20. března, což má chvilku čas. To bude dříve Morana a snad i lepší vhodné počasí na zde známou každoroční turistickou individuální akci.

Pohodový zbytek víkendu a jdeme k jaru zase blíže :-).

Žádné komentáře:

Okomentovat