neděle 14. května 2017

Neděle 14.5. na Soutoku: Oslavy konce války na Mělníku. Fotogalerie.


Možná, že jsem minulý týden něco zaregistroval, ale pro akci ,, pára do Mšena a legiovlak" jsem na to zapomněl. Byl jsem dnes upozorněný, že na náměstí něco je. Ač už asi tuším, ihned hledám v akcích na Mělníčku a nic. Přepínám na facebook mělnické skupiny. ,, Aha, tak tady jsem asi viděl ten plakát". Tuto akci bych nerad propásl. Vždyť mi snad loni kamarád poslal nějaké fotografie a bylo to hezké. Vlastně, možná, že jsem to četl v měsíčníku Mělnická radnice.


Překvapivě nepatřila první fotografie technice, ale nadšencům z řad vojenské historie.( Sdružení přátel vojenské historie Sever 2013 - tak stálo na jednom vozidle.
Nafotil jsem tu řadu fotografií a asi čtvrtinu zde tedy zveřejňuji. Něco patří technice, něco lidem. Nebudu to zřejmě, až na vyjímky komentovat. Prý tu došlo k dramatické chvilce při spouštění jeepu z návěsu, ale vše dobře dopadlo.




Lidí kolem 12. hodiny již mnoho nebylo, ale zjišťuji docela zajímavé výsledky v oblasti informatiky. Nejlepší přístup k informacím má mládež a mladší generace, zejména díky internetu. Je věcí druhou, kdo z nich se na akci vypraví, kdo si raději vypije lahváčka, nebo vínko za zámkem, či v parku, a kdo jde hlavně kvůli dětem.

Řada lidí také noviny snad ani nečtou, nebo je rovnou vyhazují, nebo se vymlouvají ( i někdy právem), že nemají na to čas. A mnozí senioři jsou vůbec kapitolou. Člověk až žasne, kolik lidí o něčem vůbec nic neví. To jsou kvanta. Dnes jsem to zrovna opět poznal. Kolik lidí se jen diví, že jede kolem parní vlak, nebo že na náměstí něco bylo. A nevědí to ani mnozí mladí lidé. Mnozí lidé ani nevědí, že bude nějaké referendum o budově Amerika, a ta anketa na iSoutoku je vlastně vzorkem malé části volby zpravidla nejmladší generace.
Internetová média zná jen zlomek populace. Problém je ten, že jde o média, která mohou ze dne na den skončit a oficiální média nemají zájem, se o nich zmínit.



Oblíbeným exponátem je tradičně také německé pásové vozidlo s jedním párem řízených kol, které zdomácnělo pod lidovým názvem ,, Hakl"   https://cs.wikipedia.org/wiki/SdKfz_251  Měl jsem možnost jej vidět kdysi v bojové akci v Lešanech, kde byl dokonce simulován zásah tohoto vozidla. Mimochodem, dne 8.7. 2017 proběhne v Milovicích rekonstrukce bitvy u Zborova, a právě ten den tam bude i legiovlak. Informaci mám z prospektu, který jsem získal včera v Kolíně.




Asi nejvyšší hodnost na celém srazu. Z toho jde až respekt :-).


Chlapi trávili čas všelijak. Někteří byli vděční za posezení u zlatavého moku v zahrádkách na náměstí.










Tady se pozastavím. Představte si, že osa volantu v Haklu míří vzhůru. To jsem ještě nikdy u žádného vozidla neviděl.




Na tomto se tenkrát ještě nejezdilo, ale krásným motocyklům, automobilům a ženám, se těžko odolává :-).



To je tedy z nedělního Mělníka vše. Jistě by se dalo něco říci k některým exponátům, ale konečně, kdo věděl a kdo měl zájem, tak ten přišel. A koho to zajímá, tak si něco na netu najde.

2 komentáře:

  1. Také jsem tam byla a opět se to moc povedlo. Ani nevadilo, že v závěru během ukázky bojů trochu sprchlo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dnes mi kamarád vyprávěl, jaká to prý byla pěkná ukázka, ale oni mají malé dítě, které se těch ran bálo, tak museli odejít.
      Já před obědem odbyl nákup a už jsem se těšil, jak se mělnický čtenář dočte o tom, jak levně se dá dojet do Poděbrad, a že tam zatím bojkotují jízdenky PID ještě více než v Mělníku, což se mi i vyplatilo :-)). Pak přišla ta informace, tak jsem vyrazil přesně na poledne na náměstí, a po obědě už jsem jen psal a psal a psal, až skoro do zpráv :-).

      Vymazat