neděle 22. listopadu 2015

Druhý kruháč se rýsuje. Cukrovarská je minulostí.. Odsuzované balisety i s kritikou.( fotogalerie)


Není to tak dávno, co jsem zde psal, že na druhém kruhovém objezdu v Mladoboleslavské ulici není kromě  udusané hlíny nic vidět. Nyní si již můžeme udělat jakousi první představu, jak to tu bude asi vypadat.


Na fotografiích to tak samozřejmě nevynikne, ale zde se nám již rýsuje vnitřní obrubník poloviny kruhového objezdu.


V pozadí nám zhotovený ostrůvek ukazuje, kam by jednou měla směřovat hlavní trasa připravovaného projektu obchvatu, který pro svůj průchod mělnickými čtvrtěmi bývá též nazýván průtahem, nebo první pomocí městu. Ovšem, vymyslet obchvat města, které má členitý okolní terén, dotýká se přírodních rezervací a je často cílovým místem osobní i nákladní dopravy není nic snadného. Vždyť to jednou razantně změní tvář luk u Starých Rousovic, okolí Blat a stavbaři se budou muset vypořádat i s překlenutím železniční trati.


Ostrůvek směrem k autobusovému nádraží.

Obchvat města je strašákem, který celá desetiletí pluje na pozadí veřejného mělnického života a velmi mu nahrává současný životní trend, kdy se omezila přeprava zboží  i lidí v regionu po železnici a hromadná přeprava osob po silnicích.


Novou úlohu přijímá i Cukrovarská ulice, která byla ve své historii vždy spojovací komunikací mezi Pražskou a Mladoboleslavskou ulicí. Nejdříve byla díky tehdejšímu množství silniční dopravy a skutečnosti vedení hlavního tahu ( Praha-Česká Lípa) centrem města ulicí poklidnou. Později se z ní stala důležitá jednosměrná dopravní tepna s vysokou páteční a nedělní přepravní křivkou. Dnes je již mnohdy jedno, jaký je den, ale jasné je, že se ulice navždy velké dopravě uzavřela a dokonce ztratila dosavadní statut spojovací ulice obou výše zmíněných důležitých komunikací.


Díky tomu je možná v její části právě tento výklenek, který má zřejmě usnadnit otáčení vozidlům, které přijedou do této části ulice


A zde je důvod, proč tomu tak je. Ulici uzavře od Mladoboleslavské ulice protihluková bariera a jsem zvědavý, zda zde zůstane na chodníku průchod pro pěší, nebo zda se bude nadále chodit pěšky ulicí Lužickou, případně Polskou.


Ještě jeden pohled na staveniště a nyní se již pojďme podívat na balisety, které jsou trnem v oku naprosté většině obyvatel města. O tom se můžete přesvědčit v anketě Isoutoku http://www.isoutok.cz/  , kde 90 procent občanů vyjadřuje svoji nespokojenost se současnou situací.


Aktéři tohoto návrhu zřejmě chtějí docílit, aby řidiči městem jeli opravdu velmi opatrně a zde mají balisety poukazovat především na přechody  pro chodce a dokonce jim poskytnout jakýsi bezpečný meziprostor. Na druhou stranu to město poněkud hyzdí, bývá kritizován fakt, že malý školák lehce s balisety splyne a řidič si možná spíše všimne chodce, který stojí na jakékoliv straně chodníku, než když se mu náhle objeví před autem při vykročení z balisetového ostrůvku. Ostrůvky tedy mají podle názoru řady občanů spíše rušivý vliv, snad vyžadují větší soustředění právě na ně a zřejmě i likvidují takovou tu pohodlnou klidnou jízdu, kdy řidič sleduje vozovku i oba chodníky, kde kromě potenciálních přecházejících chodců  sleduje i další lidi. Ovšem, osobně jsem to stále ještě neměl možnost na Pražské vyzkoušet.



Ještě se podívejte, jak nám na prvním kruháči dospěly protihlukové zábrany až do křižovatky , ...


.... máme tu již osázený záhon v centrálním prostoru.....


.... a teď už pojďme do finále.


Zatímco bílé balisety nepůsobí pod Lidovým domem zas až tak rušivě, i když.... centrum města tedy nezdobí,...



..... tak křižovatka u soudu lidi doslova dráždí.


Zkuste se tam zastavit a pozorovat reakce kolemjdoucích. Úsměvy a kroucení hlavou. Toto v centru historického města, byť dobře míněné, tak to působí, jako velký úlet. Není mi známo, že by tu v minulosti docházelo k nějakým dopravním nehodám, nebo zácpám. Křižovatka to byla velká i přehledná, a jak jsem již psal, tak tu býval kdysi větší šrumec. Závěrem se tedy ještě pokochejme tou krásou, která připomíná přestavbu Karlova náměstí a na kterou se asi budeme muset dívat.






SŠ.

3 komentáře:

  1. Máte pravdu, sama se velmi obávám, že podobně "citlivě" bude řešena přestavba náměstí Karla IV..
    Mě osobně na kuželkách vadí i jejich šílená cena (něco přes 1000,- za kus?) a přitom když jsem se snažila dotázat na opravu ulice Akátová (nesjízdná autem, neschůdná kočárem), bylo mi řečeno, že na ni město nemá finance. Za mě velmi zvláštní preference.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za komentáře. To je právě to, že jakmile se do něčeho hodně investuje, tak je to spíš na věky. Staré Karlovo náměstí, které si prohlížíme na historických fotkách je dávnou minulostí a nyní se ani veřejnost neshodne, co s tím. Někdo je pro celkovou demolici, která by byla drahá a co dále. Někdo tomu chce dát nový kabát v podobě mírnějších stavebních urbanistických úprav a stále je tu otázka, čemu budou budovy sloužit. A konečně, řada z nás, se shlédla na dovolených v projektech, kde převládá zeleň městských parků, nechybí vodní prvky a zejména přes sezonu, se v takovém prostředí objevují například gastronomické služby, stánkový prodej všeho druhu, případně různé kulturní akce a jiné aktivity. V srpnu, nebo v září tu byl někde článek. I toto bude zajímavé.

      Vymazat
  2. Za jednu kuželku cca 1 300,- Kč

    OdpovědětVymazat