Není to tak dávno, co jsme v Mělnickém deníku mohli číst, že stav na trati v úseku Mělník-Mšeno ( 076) je v havarijním stavu, ale trať se má začít opravovat a počítá se, že by bylo dobré, aby byla opravena do začátku nové sezony. Motoráčky i regionovy se tudy sunuly přikázanou rychlostí 20 km/h a další snížení na 10 km/ hod už bylo nepřijatelné.
Jenže ouha, asi mi to nějak uniklo, ale dnes jsem si připadal, jako ve zlém snu. Nevím tomu ani hlavu, ani patu, ale zřejmě zase někdo někde zasedal, nejsou peníze a zase se škrtá a likviduje. A představte si to, že naše lokálka je od listopadu 1989 už podruhé opět v ohrožení. Prostě, rozeběhly se mezi lidmi velké podpisové akce a začali se psát petice. Někdy to pomůže, jindy také ne, ale cítím doslova povinnost využít tohoto média a pokusit se tak přispět k záchraně tratě na úseku mezi Mělníkem a Mšenem
. Vždyť se stačí jenom podívat na tyto fotografie z akce Na Kokořínsko s párou ( 2013) a musí být jasné, jak bychom si tady v Mělníku museli připadat nejen v očích obyvatel od Mšena po Mělník, ale také těch trochu výsměšných v Mladé Boleslavi. Vždyť Praha se chystá zvyšovat své mosty na řece Vltavě, aby pod nimi mohly proplouvat i větší rekreační zahraniční lodě s turisty a na Mělníku začíná hořet, nač se člověk podívá.
Nejen, že se nepodařilo oživit nijak Rybáře, kde je přístaviště skomírající tuzemské místní lodní dopravy a kde nám zahraniční turisté užívající lodní linky Viking River Cruises přesedají na břehu do autobusu, aniž by je město turisticky pumplo, ale i další doprava hoří. Od Mělníka dnes zejména o víkendu vyráží jen sporadicky maličké autobusy SOK do oblasti CHKO a nyní má přijít na zmar i jakési turistické lákadlo, které i přes všechny snahy ( Léto s párou, děti do tábora ve Lhotce, Kokořínský nostalgický víkendový motoráček, nová prázdninová spoj Kokořínsko z Prahy do Mšena a dříve až na Trosky) je opět v ohrožení zrušení.
A věřte mi, že jsem takovou zrušenou trať z Velkého Března do Úštěku viděl, a i když je 7 km dnes turisticky zprovozněno a lokálka díky usilovné práci nadšenců opět žije a vydělává, tak je již nemožné zachránit škody, které v této rekreační oblasti v roce 1978 spáchal tehdejší režim na zbylých 19 km trati. Také si mysleli soudruzi, že tam postačují autobusy. Možná, ale kolik krásného bylo zničeno a při dnešním turistickém ruchu, který v okolí Úštěku panuje je to nenávratně ztracená superatrakce. Trať byla vybudována v roce 1889 italskými dělníky a sloužila do roku 1978. Nyní asi 5 let slouží turistickému ruchu v délce 7 km a malým železničním muzeem. www.zmz.cz
Neudělejme stejnou chybu, byť se může někdy zdát, že není zájem a stačí autobus, protože stávající stav společnosti je také jenom přechodný, a pak můžeme jen litovat, jako litují tam, kde už lokálky nemají. Naše lokálka je tu od roku 1897, tak snad nebude rok 2014 její poslední. Vždyť pohled na supícího železného oře ve stanici před odjezdem je něčím, co fascinuje i náhodné cizince.
Německo mělo na satelitu dokonce stanici, která se věnovala soukromým dokumentům lokálek z celého světa Mimochodem i v této době je vidět, jak si u nás někde vědí s turistickým boomem rady a jinde opravdu silně kulhají. Ale, i dnešní regionovy umožňují po opravených tratích svižné komfortní cestování.
Jak tedy přispět k záchraně trati a kde jsou petice a petiční místa. Zatím mám pouze informace ze stránek města Mšena : Zde ji můžete podpořit přímo z vašeho počítače.....
http://www.petice24.com/kokorinska_draha_076
Jak vidno z článku níže, tak zatím jsou podpisovými místy Velký Borek, Mělnická Vrutice, Hostín, Mšeno a budou samozřejmě přibývat. Soutok pravděpodobně s příchodem nových podpisových míst přijde s aktualizací, nebo novým článkem.
PETICE za obnovení provozu na trati 076
[25.09.2014]
[25.09.2014]
Vážení občané,
v souvislosti se zastavením dopravy na části trati 076 Mělník-Mšeno-Mladá Boleslav podniká město řadu kroků k tomu, aby byl provoz vlaků co nejdříve obnoven. Jedním z nich je i petice, kterou schválilo dne 24.9.2014 Zastupitelstvo města Mšena a kterou tímto na četné žádosti příznivců trati zveřejňujeme. Její papírovou verzi je zatím možné podepsat na MěÚ Mšeno v knihovně, podatelně a o víkendech v IC. Další podpisová místa budeme zveřejňovat průběžně.
Pro vzdálené příznivce trati je vytvořena elektronická verze na adrese
http://www.petice24.com/kokorinska_draha_076.
http://www.petice24.com/kokorinska_draha_076.
Zde je text petice ke stažení a k volnému šíření - Petice 076.doc.
Pokud zřídíte další veřejné podpisové místo, prosím informujte nás e-mailem.
Děkujeme za Vaší podporu !
Martin Mach
starosta
starosta
Podpisová místa :
Mšeno - podatelna MěÚ
- knihovna
- IC
- restaurace "U věnce"
- hospůdka Romanov
- domov seniorů
- ZŠ
- ZUŠ
- Drogerie a dárkové předměty Alena Oupická
- knihovna
- IC
- restaurace "U věnce"
- hospůdka Romanov
- domov seniorů
- ZŠ
- ZUŠ
- Drogerie a dárkové předměty Alena Oupická
Hostín - obecní hospůdka
Velký Borek - obecní úřad
Mělnická Vrutice - hospoda
Mělník - Želví doupě (ul. Ostruhová)
- Cafe Bar Kostka (Bezručova 3327)
- Cafe Bar Kostka (Bezručova 3327)
Chorušice - obecní úřad
- prodejna potravin
- prodejna potravin
Velký Újezd - prodejna potravin
Mladá Boleslav - IC (Železná 107)
Řepín - pošta
Kluky - prodejna potravin čp. 23
SŠ.
Do článku Komunální volby ( minulý) dodána čísla kandidátek.
OdpovědětVymazatDoplněna podpisová místa k datu 3.10. 2014. Petice můžete podepisovat do konce října.
OdpovědětVymazat