pátek 6. ledna 2023

Seznamte se s TK Štětí. Termín Zimního přechodu vrchu Nedvězí je již znám. Město Mšeno má již kostru akcí na první tři měsíce.

 


Stalo se to snad někdy koncem listopadu, nebo už v prosinci,  když jsem se v dopoledních hodinách ocitl na náměstí Míru. Kráčím si to tak podloubím, když si povšimnu malé skupinky lidí, která stojí u vrat vedoucím do chodby k jediným přístupným privátním měšťanským středověkým sklepům paní Douděrové. Nepočítám tedy malé části sklepů v různých gastronomických podnicích, nebo ty v RMM na trase muzejní prohlídky.



To mě motivovalo k tomu, abych se také podíval, na informační ceduli, co že se tu zájemci o prohlídku vlastně dočtou. Vzhledem k uplynulé době si to již ani nepamatuji, ale vím, že vrata byla zamčena. Nicméně jsem položil návštěvníkům otázku. ,, Byli jste již  v turistickém informačním centru, odkud se chodí ke středověké studni a viděli jste již zámecké sklepy ?"




Dozvěděl jsem se, že skupinka je z nedalekého Štětí, že zdejší památky dobře zná a tím by naše setkání skončilo, kdybychom se nepotkali o kus dále u výlohy KČT-VHT Mělník znovu. ,,Vy jste turista?" zeptala se mě žena. Vysvětloval jsem, že tu jsem spíše ze zvědavosti, byť se dvou veřejných akcí v roce občas příležitostně účastním.

 Protože nebylo zrovna pěkné počasí, tak jsem začal vyzvídat, co mohou dělat lidé  ze Štětí v pátek před  polednem na Mělníku a dozvěděl jsem se, že mám před sebou jinak část organizovaných turistů TK Štětí na privátním výletě. Většinou mají tyto kluby zkratku KČT, ale zde je to TK.  Protože jsou mnozí turisté a výletníci ve svém volnu obvykle družní, tak je pořád o čem mluvit.

Vždyť to bylo Štětí, kam se zejména v minulosti jezdilo v určitém množství do práce a v současnosti tam zase spíše mladší ročníky jezdí do kina. Štětí je také jednou z bran do CHKO Kokořínsko- Máchův kraj, která pro nás zde možná zase až tak významná není, ale má svoji naučnou Stezku loupežníka Štětky, kam vás Soutok také zavedl a po samé hranici CHKO vede zajímavá cyklotrasa číslo 0057 do Pavliček a Dubé.

Krom toho se dozvídám o nové turistické značce do Hoštky, kolem Labe do Roudnice nad Labem a snad, že se připravuje i nějaká nová trasa k nám, ale to jsem nějak nepochopil. Nicméně jsem byl vyzván aspoň k návštěvě webu, protože všichni masoví a společenští turisté v ČR  vás budou mnohde zvát ke společným zážitkům....


Musím uznat, že mají pěkné stránky, hýří aktivitou a ještě jednu věc jsem si uvědomil. My vlastně žijeme velmi regionálně. Člověk se podívá kromě domácích mělnických aktivit  často možná tak na aktivity Neratovic, Kralup, Mšena, Lysé, snad Liběchova, možná i Velkého Borku, či Byšic, ale nedaleké Štětí je pro nás již takové určité regionální zahraniční městečko. Zajímavé. Třeba právě u těch turistických oddílů, pokud nepořádají nějakou věhlasnou periodickou masovou akci, tak by mě nebýt této příhody ani nenapadlo na takové stránky kouknout, byť je to stejně daleko, jako do Neratovic.


Také jsem se podíval na web  našich mělnických turistů, zda tam již nebude termín Zimního přechodu Nedvězí, kterého jsem se občas účastnil a už je to tam. Jistě je zajímavé i otevření jakési Mrtvé cesty z Kokořína do Šemanovic.


Aktualizace 8.1. 2023 ve 14.15:

Přátelé, vzhledem k uplynulé době od setkání se skupinkou turistů TK Štětí jsem si dovolil napsat předsedkyni KČT TK Štětí a upozornit ji na článek, neboť si myslím, že každý člověk má radost, když se v nějakém médiu dočte ,, o sobě". Ostatně, podobně jsem například informoval tuším TIC v Litoměřicích, když jsem psal o akci .....



Paní předsedkyně mi vysvětlila, jak to tedy je s tou trasou k Mělníku. Oficiálně je zbytečné zde o tom s předstihem psát, ale nebyl bych to já, abych se nepodíval do www. mapy.cz. Když si mapu dostatečně přiblížíte, tak se vám od břehu řeky Labe oddělí žlutá  turistická značka a máte jasno. Myslím, že to sice na jaře bude hezčí, ale když už to máme tak blízko, tak snad není na místě moc otálet. Značka tedy existuje, je to důvod si zajet do Štětí a třeba se po ní vrátit až na Mělník. Slavnostní otevření bude na jaře a snad to nepropásnu :-).

Pohodový víkend!


Kalendář akcí ve Mšeně a okolí.


21.01.2023  1. reprezentační ples
25.02.2023  Večírek kumštýřů
17.03.2023  Divadelní představení SBOROVNA
18.03.2023  Retro ples v Kadlíně





Žádné komentáře:

Okomentovat