čtvrtek 27. října 2022

Malý obrázkový průvodce Mělníkem z posledních dvou dní.



Sotva jsem přišel v pondělí ráno do práce, již se dozvídám o obrovském požáru v jakémsi panelovém domě na sídlišti Mělník - Rousovice, který tu proběhl v neděli někdy před 14. hodinou Rozpomínám se, že jsem zahlédl z ulice Kpt. Jaroše výjezd požárního vozidla do Bezručovy ulice a doplňuji tak mozaiku krátkého skupinového rozhovoru lidí, kteří byli nějakým způsobem akci na blízku.

 Současně se rodí nápad na mediální snímek domu do Soutoku, ale z toho mě vyruší řešení pracovních záležitostí. Už zase ( po roce) se dozvídám, že mám ještě prý docela dost dovolené a zrovna by se hodilo, kdybych před státním svátkem něco odmáznul. Tak konečně, proč ne :-)?  Odpoledne sestavuji článek pro Soutok s nabídkou akcí v rámci Dne Středočeského kraje i VLL a večer se k mé radosti  na netu v předpovědi dozvídám, že se blíží nějaké nadějné několikadenní období k záchytům vzdálenějších multiplexů rozhlasového pásma DAB+.

Konečně je tu středa  a člověk může i mimo víkend zavítat do situace všedního mělnického dopoledního ruchu, což na mě působí až svátečně. V Husově ulici vidím známý snímek z FB historické skupiny, který upozorňuje na fakt, že naše město má novou pamětní desku. Pak opět navštěvuji vilu Karola, ale připadá mi, že práce je tu ještě moc a již poněkolikáté zjišťuji, že veřejnosti by se více líbila asi spíše současná bílá omítka. Mimochodem, možná to ne každému dochází, ale obrázky vily porostlé zeleným břečťanem již budou historické.


Ačkoliv jsem toho v rámci pátrání po našem kocourovi udělal již mnoho, tak se stále ještě snad i díky radám lidí na veřejnosti objeví něco, co chce vyzkoušet a možná ne naposledy. Cesty pak člověka zavedou do míst, kam by snad jinak ani nešel. A tak jsem se náhodně dostal až k této akci, která možná bude někde mediálně zvěčněna.

Sice nevím, o co jde, ale lze si to celkem domyslet. Lidé, kteří žijí jinak a třeba i nocují aspoň občas pod širým nebem, tak jsou pochopitelně valné části veřejnosti nápadní. Ta pak obvykle ví, kde všude, se dá zpravidla v okolí supermarketů, ale třeba i dále od nich tyto lidi objevit, a že se tam může pochopitelně také něco zdravotního přihodit.


Tentokrát jsem zavítal do čtvrti Mlazice, abych i tady našel artefakty blížícího se anglo-saského svátku, který je již velmi populární i u nás. Lidé si prostě zejména kvůli dětem oblíbili nákup dýní i speciálních vykrajovátek, což je pochopitelně nejen velký byznys pro obchody, ale také se to samozřejmě masově šíří po společnosti. Vždyť, které děcko by nechtělo mít také dýni, když ji mají spolužáci? Kdo by se na taková světelná strašidýlka třeba i rád nepodíval ?


Máme tu na Soutoku již celou řadu článků o Halloweenu i s mnoha fotografiemi, ale doporučil bych článek ....


..., protože sice není přehlídkou dýňových strašidýlek, ale dovede nás v odkazech ke svátkům, které se týkají právě přelomu října a listopadu.


V dnešním mlhavém čtvrtečním pozdním dopoledni jsem již vyrážel za zámek s určitou zvědavostí, zda se dočkám konečně nějakého viditelnějšího zlepšení signálů na pásmu, což se potvrdilo, ale zatím to mělo k nějakému potěšení daleko. Na druhou stranu má každá mince dvě strany, a tak jsem se mohl potěšit takovými blízkými drobnostmi.

Nejsem žádný znalec vína, ale když vidím hrozny na konci října, tak hned vzpomenu na Svatomartinská vína a ledové víno. Internet má tu obrovskou vlastnost, že když vás něco napadne, co vás třeba ani jinak nenapadne a chcete o tom aspoň chvíli něco vědět, tak se to dá najít.




Tady jsem si jenom tak vzpomněl na barevnost podzimu, a i když jsem původně vyrazil především za svým technickým zájmem, tak jsem nějak dostal chuť na fotografování.


Takové zelinářské trhy na Karlově náměstí, ve všední den a ještě za mlhy, tak to je pro mě neobvyklý zážitek :-).

Tentokrát jsem nikam nespěchal, prošel jsem Pražskou branou a vyrazil jsem do jedné z nejfotografovanějších ulic města, která má své genius loci podobně tak, jako třeba Palackého ulice, Husova ulice a jistě i některé další v historickém centru našeho města.


Zamlžená dominanta města z této ulice není zde na Soutoku ničím novým, ale také se mi nikdy neokouká.


Další barvy přírody přímo v katastru zámku.






Svůj první vstup jsem uzavřel pohledem na množství akcí, které se v nejbližší době konají, a to zde chybí třeba pozvánka na zádušní mši na hřbitově sv. Václava, která se koná 2.11. v 17 hodin, nebo pozvánka na lampionový průvod 11.11.

Mimochodem, zítra si připomínáme již 104. výročí vzniku samostatného československého státu a dokonce jsem se díval i do vitríny Kčt-Vht Mělník, který jej také oslaví zajímavou akcí. Prostě se pořád někde něco děje :-).



Pohled do relativně vzdálenějšího období.

Sotva jsem dorazil k obědu, již mě potkal nápad nový. Vždyť by jistě nejen mě, ale i diváky zajímalo, jak vlastně vypadá ten panelový dům, kde v neděli hořelo. Tak jsme tu. Takto to již tak hrozně z dálky ani nevypadá, jak to bylo líčeno. Přesto se mi vybavily vzpomínky na dávnou návštěvu jedné veřejné budovy v Bezručově ulici, kde to po požáru na začátku 90. let vypadalo příšerně.

 
Všimli jste si, kolik  takto zdobených jízdních kol máme nejen na Mělníku, ale po celé republice ? Že by návrh na společenskou pátrací soutěž :-) ?


Když jdete polabským parkem k centru, tak si jistě povšimnete jedné vyhlášené zahrádky, která skýtá množství různých krásných výtvorů. Ty jsem tentokrát ani nehledal, protože mě zaujala tato dýně, která již plála.

Na poslední chvíli jsem tentokrát ještě stihl zapadající slunce, které mi připomnělo tu letní připomínku, kdy jsem tu v jednom článku psal, že dnes snad i ty letní západy vám snad vypálí oči. Tentokrát to byl díky oblačnosti opět ten příjemný pomeranč na pohled.

Pokud vás to snad zajímá, tak rádiové podmínky byly zase ještě lepší než v poledne, a to je dnes vše. Pohodový prodloužený víkend !

Žádné komentáře:

Okomentovat