neděle 10. prosince 2017

Milé záběry z druhé adventní neděle na náměstí Míru přináší krásný pohled na flašinet, hrajícího flašinetáře, stánky i děti na betlému.


Také na náměstí Míru jsem byl dnes v časnější hodinu a na záběrech je to znát. Sice už bylo bohužel  pod mrakem, ale u fotografování platí, že lepší jsou záběry z časnějšího odpoledne, než z pozdního odpoledne, kdy je více tma, nebo dlouhé stíny, či slunce proti vám nad obzorem.


A měl jsem radost, že zrovna flašinetář točil klikou :-), ač z druhé strany, ale zajímavé bylo, že sotva dohrál píseň, tak najednou pospíchal někam za stánky.


To jsem již rychle fotil první stánky, protože na mě teprve čekal oběd ...


.... a s gustem jsem si pěkně vychutnal osamocený nástroj a všechny artefakty.


Jak vidíte, tak návštěvnost dnes po poledni nebyla před některými stánky vůbec zlá.


Betlém byl samozřejmě zase příležitostí pro mladé rodiny, aby zde zvěčnili své ratolesti. Kolotoč jsem dnes neviděl, ale však také byl jen asi stupeň nad nulou.


A poslední snímek jsem věnoval košíkářskému řemeslu. Na výrobky z proutí rád koukám a cítím určitou sounáležitost, protože košíkářství mělo na Mělníku tradici a sám ještě pamatuji budovu, kde se tomuto řemeslu vyučovalo.

A na co se můžete snad ještě dnes těšit? Na to nejcennější, co však řada lidí neumí vůbec ocenit a navíc to dá mnohem více práce, než jenom někam k něčemu přijít, napráskat tam fotky, hodit k tomu komentář a hotovo. Bohužel si toto někdy ani neuvědomí lidé, kteří se zabývají historií, městem a uvědomit by si to měli.

Žádné komentáře:

Okomentovat