neděle 10. prosince 2017

Brozánecká strana starého mostu je podložena lešením, řeže se kov, odklízí beton. Fotogalerie přímo z pracovní akce!


Dnešní den jsem především dolaďoval materiály pro článek o dnešním autobusovém nádraží pod centrem města, ale stihl jsem toho více. První dnešní článek chci věnovat celý starému mostu ( mostu Josefa Straky), kde se opravdu maká neuvěřitelným způsobem. Zatímco před týdnem, se ještě odklízel asfalt, tak dnes  byla situace opět dále.


Most byl na brozánecké straně doslova podložen lešením a není od věci si o něm říci něco více. Krásně je to popsáno všechno zde: https://ipac.svkkl.cz/arl-kl/cs/detail-kl_us_auth-0317675-Most-Josefa-Straky-Melnik-cesko/

Budeme si tedy pamatovat, že je široký 6 metrů, jeho mostovka leží zhruba 6 metrů nad hladinou Labe, které bývá v průměru hluboké 2.5 - 2.7 metrů a ačkoliv to článek neuvádí, tak podle měření na mapy.cz je vlastní most přes řeku a část parku dlouhý asi 290 metrů. Jak asi víte z mých článků zde, tak Labe je v nejširším místě pod Mělníkem, jen nedaleko pod starým mostem široké 148 metrů a podobnou šíři má i naproti zámku za částí, které se říká tuším ,, škatulky".. a jsou vyhledávaným místem říčního ptactva, nutrií i rybářů. Mezi mostními pilíři, které jsou pozůstalostí toho prvního mostu ( 1888-1937), se uvádí vzdálenost cca 30 metrů.


Zde tedy již můžeme vidět odstraněnou armaturu a alespoň na dálku jsem zahlédl nějaké úlomky panelů a betonu, což na jedné fotografii uvidíte také. Tentokrát jsem byl na místě včas, ještě za slušného světla, byť opět proti slunci a díky tomu jsem mohl  zachytit techniku v akci a samozřejmě i zaměstnance :-). A nedivme se, že se tak pospíchá, protože jak uvidíte na fotkách níže, tak v Českém středohoří již leží sníh. Nepříznivé klimatické podmínky mohou práce samozřejmě velmi zpomalit, nebo dokonce dočasně na neurčitou dobu zastavit.

Dalším nebezpečím jsou samozřejmě povodně, které přicházejí v jakémkoliv období a v různém rozsahu.







Na svazích kopců Českého středohoří již leží sníh.


To je k téma vše a již se můžete těšit na další dnešní téma :-).

2 komentáře:

  1. Myslím, že na korozi mostu se hlavně podílela tkzv zimní údržba, jinými slovy tuny posypové soli, která po rozpuštění zatekla do konstrukce.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za věcný komentář. Ano, je to velmi pravděpodobné a poučné.

      Vymazat