úterý 24. května 2022

Druhý most nad hlavní železniční tratí v Mělníku byl na pilíře položen v noci ze soboty na neděli. Malá fotogalerie okolí mostu z nedělního podvečera. Benzín se drží kolem 45 Kč. Jak na zdražování reagovali Němci.

 


Jak jsem psal v minulém článku, tak již v neděli dopoledne jsem se na netu dozvěděl, že na vybudované pilíře u trati v rámci druhé etapy stavby silničního obchvatu byla v noci ze soboty na neděli vyzvednuta a položena ocelová konstrukce mostu. Samozřejmě, že u této významné události nechyběla  ani fotografická i filmová technika, která vlastní osazování mostu zdokumentovala a mělničtí občané tak měli  po ranním probuzení díky sociálním sítím možnost, se na toto podívat.

Soutok již dlouhodobě občas navštěvuje významné stavby v katastru města, aby pak nabídl nejčerstvější obrázky a na most jsem se pochopitelně těšil.  Vždyť to je určitým způsobem taková třešnička na dortu této druhé etapy stavby obchvatu. Protože jsem však měl na nedělní odpoledne naplánovaný program a přitom jsem chtěl být u mostu co nejdříve, tak se mi to povedlo nejdříve až téměř před nedělním západem sluncem.


Myslím však, že to vůbec nevadí a jistě se tu zase někdy objevím, protože tyto stavební práce mají  něco do sebe a stále se ten děj vyvíjí. Nakonec jsem si opět neodpustil pohled na cenu pohonných hmot. Vždyť je to  jen několik měsíců nazpět, co se ceny dlouhodobě točily kolem 30 Kč za litr a nyní jsme již slušných několik desítek dní na hodnotách vysoko nad 40 Kč.

V této souvislosti mě zaujal článek ,, Německá reakce na zdražování . Jízdné v regionální dopravě bude za pár eur.


Co se asi vymyslí u nás ? 

 Ale, když už mluvím o těch Němcích, tak tu mám zase jednu neuvěřitelnou náhodu. V sobotu kolem slunného poledne jsem potkal za zámkem již postarší pár, který mi odpověděl na pozdrav tak, že jsem hned věděl odkud jsou. Oni se snažili říci ,, dobrý den", ale to prostě poznáte. Jenže bych to nebyl já, abych se hned  sympaticky vyhlížejících lidí nezeptal, odkud že k nám přijeli :-). Když mi řekli, že ze Zhořelce ( Görlitz), tak to bylo opravdu oboustranně příjemné setkání.


















Žádné komentáře:

Okomentovat