pondělí 4. června 2018

Mělnický okruh 2018. Největší fotogalerie v dějinách Soutoku. Reportáž z nedělního závodu.


Začnu takovou zajímavostí. Vidíte tam na 9. místě v tabulce ten článek, který navštívilo téměř 3 500 čtenářů ? Takový stav nastane, když něco někoho zajímá a hlavně to pošle někdo na facebook. Tolik lidí zajímala akce od chvíle, kdy se zhruba týden před závodem objevila na webu. Jsem sám zvědavý, kolik účastníků si zakoupilo lístek na nedělní závod. Byli totiž i tací, kteří  chtěli něco aspoň chvíli zahlédnout a nehodlali platit vstup za celou rodinu, jehož výši ani neznali, nebo zase tací,kteří se vymlouvali, že je závod nezajímá, že jsou turisté a jdou na vyhlídku.

Samozřejmě, letošní nultý ročník byl takovou zkouškou pro všechny, co je třeba ještě vypilovat. Smutné je, že se už někde prý stihla odvysílat v televizi reportáž, kde si údajní turisté stěžovali, že nemohou k zámku. Jiná verze zase tvrdí, že se prý jezdcům u nás velmi líbilo a závod v ulicích našeho města má prý něco do sebe. Další problém jsou zelené Schweigstillky, které tu být neměly a bylo slibováno, že jde o dočasné řešení. Zde by šlo skutečně dle mého názoru toto nahradit třeba takovými truhlíky s umělými barevnými tulipány apod. s dostatečnou vahou a malými úchyty pro jeřáb. Inspiraci v květinách jsem našel na starých pohledech z Nizozemí.



Pro samé povinnosti, které během víkendu stagnovaly, jsem se dostal do centra dění až v 9.30 a zjistil jsem, že mnoho známých nebylo o mnoho čipernějších, ač tréninky probíhaly již od 8 hodin. Není to moc příjemné, když se někam těšíte, slyšíte zvuk motorů a musíte obstarávat nákupy, na které nebyl čas ani v pátek :-).


Neměl jsem vůbec představu, jak moc, se kde budou lidé tlačit a nejvíce mě lákal plac nad Vrázovou vyhlídkou, ke kterému jsem směřoval.




Zde jsem byl trochu zaskočený návštěvností atraktivního místa, ale jak uvidíte, tak to se postupně plnilo. Navíc zde měli mimochodem pivo za docela příjemnou cenu.





První co jsem zastihl byl trénink sidecar.





Krásný záběr atletického výkonu spolujezdce v zatáčce.



Lidé koukali, odkud mohli.


To se nám již rozjel první závod automobilů ....



..... a nastala chvíle poznávat  pohledy na závod z dalších koutů města.




V Rybářích u starého mostu  šlo spíše o akustické zážitky, které tu vyvolal retardér, ale občas se tu nádherně zavlnila při výjezdu právě tahle Škodovka, která jela fantasticky. Občas si tu po zprávách z vysílaček někdo spíše v legraci posteskl, že jinde mají vzrůšo v podobě drobných bouraček a tady nic. Hlavně mě však napadlo, že máme v Rybářích hlásící zařízení, ze kterého se mohl vysílat třeba komentovaný přehled o situaci na trati, jako tomu bylo v Jungmannových sadech u startu.





Jedno ze dvou přechodových míst trati u ZDŠ Jungmannovy sady.




Start třídy do 175  ccm mě velmi zajímal. Vždyť jsme tu měli zástupce Jiřího Rameše, který dojel v konkurenci 19 jezdců na nádherném 5. místě, aniž by někdy někde nějak závodil. ,, Jirko, pokud to také vidíš a čteš, tak gratuluji a mám radost !! " Krásný závod, jen škoda, že to přejede kolem a musí se čekat, jak to bude vypadat, až zase přijedou :-).


Pozdější vítěz závodu Jaroslav Pták z Karlových Varů dojel s velkým nádskokem do cíle.


Skvělý Karel Březina.


Ostrý start.

Jirka Rameš.



Na třídu 250 ccm jsem měnil stanoviště, abych poznal různá místa.




Karlovo náměstí patřilo k oblíbeným místům a natáčela zde i něco ze závodu nějaká televize. Lidé se jen dohadovali, kde by mohli asi něco ze závodu vidět.


Bez hasičů by to nešlo. Nesmírně náročná akce, která zaměstnala neskutečné množství lidí. Patří jim obrovský dík, stejně tak, jako jezdcům, pořadatelům i ukázněným návštěvníkům.






Pro exhibiční jízdu jsem volil opět Vrázovu vyhlídku. Martin Pithart a jeho Trabant. Podobné vozidlo ( Trabant 601 D)  jsem kdysi dávno také několikrát řídil :-).


A moje vytoužená Bugatka 37 A, se kterou sem dorazil pan Vojtěch Masojídek z našeho Mělníka. Tak jsem se ji dočkal :-).



A vynechat samozřejmě nemohu ani Petra Miřatského s vozem Aero 1000, který v sobotu projel ten dlouhý okruh, o kterém jsem psal včera.





Nějak mimo program nás ještě přijely pozdravit hvězdy dopoledne....



.... a už je tu okruh Targa Florio na Sicílii :-).

https://cs.wikipedia.org/wiki/Targa_Florio


Samozřejmě také Petr...


..... a již souboj moderních vozů.



Vidíte, jak se to tam zaplnilo ?


Tahle jízda po ráfku Vládi Bergra, to bylo něco, co se líbilo :-).



Milan Zapadlo nám někam zapadl :-). Našli jsme ho až po sidecarách.



To jsou již pětistovky.




 Sidecary.



Fantastický výkon spolujezdců.




A je tu zase čas poznat další lokality.


Pšovka. Více už toho dnes zase o závodě nenapíšu, protože zase musím jít ještě něco udělat. Dokoukejte to však do konce, kde je jedna perlička.







Toto mi poslal večer ještě  Martin Klihavec. Spolujezdcem Ladislava Křečka je Ctirad Mikeš. Aspoň tak vypadá. No, proč ne :-)? Akce se dle ohlasu veřejnosti moc líbila a myslím, že je dobře našlápnuto k ročníku 2019. A příště snad už něco k dalšímu víkendu :-).

Aktualizace 22.20:

Ještě doplním pro zajímavost, kolik jsem toho vlastně nafotil. V kempu cca 140 fotek, na Mělnickém okruhu za oba dny cca 380 fotek. Z těch 380 fotek zůstalo 326, protože na ostatních není třeba vůbec auto, nebo je tam jen část auta. Z toho je 29 videosekvencí. Co kdyby člověk zachytil něco zvláštního ? V podstatě jde o běžné průjezdy, jen v jednom případě je to jízda  po prázdném kole :-). Od videosekvencí jsem ustoupil po zkušenosti cca z roku 2012, kdy jsem náhle nemohl vůbec vkládat z nějakého přeplnění úložiště obrázky na web a byly kolem toho nějaké technické problémy. Videosekvence jsou však jinak také milou připomínkou atmosféry.

Aktualizace 5.6. ve 20 hodin:

Nádherné videosekvence Mělnického okruhu  na youtube přímo ze závodních aut, motocyklů, nebo na místech od trati tak, jako kdyby závod snímala televizní kamera.
Jeden odkaz za všechny. Ostatní jsou hned u něj.

https://www.youtube.com/watch?v=ZaBeP1zkTJk&t=172s




4 komentáře:

  1. Dobrý den,
    s těmi videosekvencemi byste to mohl tak, že byste si udělal účet na Youtube (je to zdarma) a sem vždy dával odkazy na příslušné video. Často mi přijde, že videa jsou jako dokumentace lepší než fotky, neb je tam i ta zvuková kulisa.
    S pozdravem věrný čtenář Jiří

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdravím Jiří a děkuji za komentář. Tak ano, kamarád dal nějaká videa už před lety na youtube, a když je na to nádobíčko, tak to není špatné. Můj foťák Olympus Miů je již stařeček, videa nic moc, ale fotky za dobrých podmínek udělá ještě slušné.

      Myslím, že fotky mají také své kouzlo, ač zase jiné, ale dostal jsem dnes zprávu, že už jsou z Mělnického okruhu na youtube pěkná videa a mnohá právě za jízdy ze závodních vozů, či motocyklů. Teprve na ně budu koukat.

      Mně dává web možnost, se vyjadřovat k mnoha věcem, nebo někoho k něčemu třeba i fotografií motivovat. Teď to bývají třeba často mělnické středověké sklepy, hezké akce, jako byl festival piva a apeluji občas i na možnosti kulturního života dole u řeky pod centrem. V tomto je blog nenahraditelný. Ale, samozřejmě každý hledá něco jiného. Děkuji za přízeň!

      Vymazat
  2. Dobrý den,
    nezachytil jste i modrého golfa?
    Děkuji Martin Jetmar

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den,
      zachytil, ale fotograficky nic moc. Přidal jsem na konec článku ( nad komentáře) dvě fotografie, kde ho mám a ještě na té první jen částečně. Asi se tam motalo hodně lidí, až jsem na něj zapomněl a navíc mi šlo tentokrát spíše o atmosféru nezvyklé akce zde v Mělníku, než o snahu mít každý exponát.

      Jinak mám jednu sekvenci ( cca 4 vteřiny), kde se přežene od zatáčky nad Vrázovou vyhlídkou k zatáčce před rovinkou na Karlovo náměstí a druhou, kde jede od centra dolů ke Pšovce a stáčí se vlevo ke starému mostu, ale těžko hovořit o nějaké kvalitě a délce sekvencí. To jsou vteřiny a kvalita nic moc.

      Vymazat