Člověk nemůže sledovat vše, a tak mě až zarazilo jedno vyprávění o tom, co se chystá. Prý tu povedou místo dvou kolejí koleje tři, bude se zvětšovat přístav ( na to občas místní média poukazovala) a dojde kdesi mezi Mělníkem a Lovosicemi k propojení obou ,, polabských tratí" 072 a 090. Ihned jsem zapátral na netu a některé věci by prý měly být v roce 2026 skuteřností. Zdá se vám to, jako utopie, nebo ještě za dlouho ? Nemyslím, vždyť 9 let je sice dobou dlouhou, a přesto nám to někdy uteče, že ani nevíme jak.
Více v článku : http://archiv.ihned.cz/c1-65601200-nakladni-doprava-v-krizi-vlada-ma-plan-co-s-ni
Aktualizace ve 20.20: Pamatuji dobu, kdy byly závory často dole, neustále jezdily uhelné náklady a dopoledne tu osobní vlaky téměř nejezdily, ale to bylo i jistě méně aut, než dnes. Budoucnost v takové plánované hustotě osobní i nákladní dopravy, by pak patřila obchvatům a nadjezdům, jakož i podchodům pro pěší, případně můstkům.
A protože jde vlastně o dopravně zajímavý článek z cizího zdroje, tak jej doplňuji o další obvyklá kalendária ze Mšena a z výstaviště v Lysé nad Labem. Pokud jde o Mšeno, tak je patrné, jak se ten kalendář akcí již opět rozrostl a samozřejmě budeme vyhlížet zejména oblíbenou akci Na Kokořínsko s párou, která pro svoji náročnost vstupuje do kalendária obvykle až později.
Mšeno:
Nechci vám kazit radost, ale to, že vláda schválila koncepci pro určité období, neznamená, že se záměr v danném období uskuteční. A nevím kde jste slyšel o ztrojkolejnění trati 072. To je naprostý nesmysl. Nesmíte věřit všemu co se kde píše a říká. Této trati se bude týkat tzv. optimalizace a zkapacitnění, což v praxi znamená krom kompletní obnovy svršku výměnu zabezpečovacího zařízení, zavedení jeho dálkového ovládání z centrálního dispečerského pracoviště a co je nejdůležitější pro nákladní dopravu, změna napětí trakčního napájecího systému z 3kV stejnosměrných na 25kV střídavých. To celé je velmi dlouhodobá záležitost, která bude vyžadovat kompletní schvalovací řízení, včetně dokumentace EIA, takže si myslím, že zahájení realizace se dočkáme až tak kolem toho roku 2030.
OdpovědětVymazatJan Jáchymstál
Zdravím Vás,
Vymazatradost mi rozhodně nekazíte a vlastně jste mi připomněl tu změnu trakce, o které se teď velmi píše v rámci celé republiky.
Napsal jsem to schválně tak, jak jsem to nejprve v pár minutách vyslechl, protože je vidět, že každý náznak mediálních zpráv vede k různým úvahám různých jedinců a mohou si to někdy vysvětlovat všelijak, nebo mají zase i některé informace od kohosi jiného. Konečně, čtenář sám vidí, co vlastně autor HN napsal ( To je to podstatné).
Osobně si také zrovna neumím představit, jak by se mezi restaurací U Jelínků v Mlazicích a Liběchovem, kde trať vede nad řekou přidávala nějaká další kolej, ale v některých úsecích jinde by to třeba i šlo. Dovedu si však představit to propojení obou tratí nejspíš u Velkých Žernosek, kde mimochodem překračuje Labe trať z České Lípy do Lovosic. Náklady na Německo sice jezdí přes Velké Březno, ale může to být zajímavý tah, jak v dopravě nákladní, tak i osobní. Otázkou je, zda by takové překročení řeky nebylo spíše výhodnější právě někde tady u přístavu a to z obou důvodů. Ale, co může běžný konzument zpráv vědět, když vše vypadá tak vzdálené ? A on uvěří, až uvidí venkovní pracovní činnost.