pátek 27. ledna 2017

Zajímavé plány vlády ohledně železnice u Mělníka. Akce ve Mšeně a výstaviště Lysá v únoru.


Člověk nemůže sledovat vše, a tak mě až zarazilo jedno vyprávění o tom, co se chystá. Prý tu povedou místo dvou kolejí koleje tři, bude se zvětšovat přístav ( na to občas místní  média poukazovala) a dojde kdesi mezi Mělníkem a Lovosicemi k propojení  obou ,, polabských tratí" 072 a 090. Ihned jsem zapátral na netu a některé věci by prý měly být v roce 2026 skuteřností. Zdá se vám to, jako utopie, nebo ještě za dlouho ? Nemyslím, vždyť 9 let je sice dobou dlouhou, a přesto nám to někdy uteče, že ani nevíme jak.
Více v článku : http://archiv.ihned.cz/c1-65601200-nakladni-doprava-v-krizi-vlada-ma-plan-co-s-ni

Aktualizace ve 20.20: Pamatuji dobu, kdy byly závory často dole, neustále jezdily uhelné náklady a dopoledne tu osobní vlaky téměř nejezdily, ale to bylo i jistě méně aut, než dnes. Budoucnost v takové plánované hustotě osobní i nákladní dopravy, by pak patřila obchvatům a nadjezdům, jakož i podchodům pro pěší, případně můstkům.

A protože jde vlastně o dopravně zajímavý článek z cizího zdroje, tak jej doplňuji o další obvyklá kalendária ze Mšena a z výstaviště v Lysé nad Labem. Pokud jde o Mšeno, tak je patrné, jak se ten kalendář akcí již opět rozrostl a samozřejmě budeme vyhlížet zejména oblíbenou akci Na Kokořínsko s párou, která pro svoji náročnost vstupuje do kalendária obvykle až později.

Mšeno:

Kalendář akcí 2017.


04.02.2017  Dětská diskotéka ve stylu Ledového království
11.02.2017  Valentýnský ples
04.03.2017  Sportovní ples
11.03.2017  Filmový festival Expediční kamera
18.03.2017  Dětský karneval
18.03.2017  Borecký půlmaraton
26.03.2017  Zálesácký závod zdatnosti
02.04.2017  Oblastní mistrovství ve sprintu - OB
02.04.2017  Vítání jara - Okrašlovací spolek pro Mšeno a okolí
09.04.2017  Den Země - úklid lesa
15.04.2017  Enduro sprint MMČR
22.04.2017  Vymetání výfuků
30.04.2017  Průvod a pálení čarodějnic
03.06.2017  Běh nadějě a Mšenská 10
17.06.2017  Volejbalový turnaj
24.06.2017  XII. jízda Kokořínskem
24.06.2017  Plovárna - festival country, folku a bluegrassu
08.07.2017  13. mistrovství světa mopedů Stadion na ploché dráze ve Mšeně
15.07.2017  Kokořínský triatlon
15.07.2017  Po stopách Cinibulkových - "Časem zpět o sto let"
22.07.2017  Chovatelská výstava
19.08.2017  VII. setkání motocyklů československé výroby ve Mšeně
27.08.2017  Mšenská padesátka
02.09.2017  Poslední koupání
09.09.2017  Setkání s loutkami u Hlovecké studánky
16.09.2017  Závody Enduro
16.09.2017  Spirituál kvintet
24.09.2017  Zavírání šoupátek
28.09.2017  Memoriál V. Mokrého - nohejbalový turnaj
28.10.2017  Běh Debří
05.11.2017  Filmový festival zimních sportů
09.12.2017  Vánoční hostina pro zvířátka
09.12.2017  Česko zpívá koledy
17.12.2017  Běh Boudeckou roklí

Lysá nad Labem-výstaviště:



Ligna Bohemia 2017Ligna Bohemia 2017...
16.02.2017 - 18.02.2017
Řemesla 2017
Řemesla 2017...
16.02.2017 - 18.02.2017
Stavitel 2017Stavitel 2017...
16.02.2017 - 18.02.2017

2 komentáře:

  1. Nechci vám kazit radost, ale to, že vláda schválila koncepci pro určité období, neznamená, že se záměr v danném období uskuteční. A nevím kde jste slyšel o ztrojkolejnění trati 072. To je naprostý nesmysl. Nesmíte věřit všemu co se kde píše a říká. Této trati se bude týkat tzv. optimalizace a zkapacitnění, což v praxi znamená krom kompletní obnovy svršku výměnu zabezpečovacího zařízení, zavedení jeho dálkového ovládání z centrálního dispečerského pracoviště a co je nejdůležitější pro nákladní dopravu, změna napětí trakčního napájecího systému z 3kV stejnosměrných na 25kV střídavých. To celé je velmi dlouhodobá záležitost, která bude vyžadovat kompletní schvalovací řízení, včetně dokumentace EIA, takže si myslím, že zahájení realizace se dočkáme až tak kolem toho roku 2030.
    Jan Jáchymstál

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdravím Vás,

      radost mi rozhodně nekazíte a vlastně jste mi připomněl tu změnu trakce, o které se teď velmi píše v rámci celé republiky.
      Napsal jsem to schválně tak, jak jsem to nejprve v pár minutách vyslechl, protože je vidět, že každý náznak mediálních zpráv vede k různým úvahám různých jedinců a mohou si to někdy vysvětlovat všelijak, nebo mají zase i některé informace od kohosi jiného. Konečně, čtenář sám vidí, co vlastně autor HN napsal ( To je to podstatné).
      Osobně si také zrovna neumím představit, jak by se mezi restaurací U Jelínků v Mlazicích a Liběchovem, kde trať vede nad řekou přidávala nějaká další kolej, ale v některých úsecích jinde by to třeba i šlo. Dovedu si však představit to propojení obou tratí nejspíš u Velkých Žernosek, kde mimochodem překračuje Labe trať z České Lípy do Lovosic. Náklady na Německo sice jezdí přes Velké Březno, ale může to být zajímavý tah, jak v dopravě nákladní, tak i osobní. Otázkou je, zda by takové překročení řeky nebylo spíše výhodnější právě někde tady u přístavu a to z obou důvodů. Ale, co může běžný konzument zpráv vědět, když vše vypadá tak vzdálené ? A on uvěří, až uvidí venkovní pracovní činnost.

      Vymazat