čtvrtek 4. října 2012

Na kole z Děčína do Drážďan a zpět za jeden den (3).


Bad Schandau

Tak, jako u nás Hřensko představuje nástup na Pravčickou bránu, do skal, na lodičky do soutěsek na Kamenici, či na výletní loď do Děčína, tak lázně Bad Schandau představují podobný význam v Německu. Jezdí odtud tramvaj podle říčky Křinice ( pramení v Čechách u Krásné Lípy) k vodopádu, nebo lodi do Drážďan.


Pevnost Königstein

Já však opravdu spěchám nejkratší cestou do městečka Königstein a to je 5 km po silnici. Má to však výhodu. První kilometr a půl vedu kolo do kopce po krajnici, pak na něj nasednu a náhle jste v Königsteinu, kde na kraji městečka můžete už pokračovat i po chodníku a obdivovat kopec Lilienstein zblízka, zdejší známou pevnost na druhém kopci, nebo krásné labské údolí s loděmi i železnicí. Jakmile podjedete trať k řece, tak je vyhráno. Teď už vás čeká jen romantika, pohodička a dotyk s automobilovým rušným provozem prakticky až do Drážďan neexistuje.


Pevnost z druhé strany.


Zahradní železnici známe myslím i z Toulavé kamery.

Po třech kilometrech přijíždíte do letoviska Kurort Rathen, kde je velké autoparkoviště, významný přívoz a důležitá stanice regionálních vlaků. Lidé sem jezdí hlavně proto, že za řekou je obrovské skalní město s vyhlášenou rozhledovou bránou Bastei. Kolem sebe slyším plno češtiny a zjišťuji, že je tu ještě jeden poklad. Mají tu jakousi zahradní železnici s modely budov atd. Chci pokračovat dál, ale zastaví mě závory a kolegové z Moravy ( poznali jsme se u zahradní železnice) na mě od hospody povykují, zda nechci na památku  foto z Německa, že by mě vyfotili. Kouknu na hodinky a je 10.45.


Bastei.

Na tomto místě se zmíním o železniční jízdence, kterou jsem ještě nevyzkoušel, ale asi k tomu brzy dojde. Jízdenka se jmenuje Labe-Elbe a platí každý den od zakoupení do 4 hodin ráno příštího dne. Pro jednotlivce stojí 200 Kč a můžete se libovolně pohybovat po Ústeckém kraji a drážďanské části Saska až za Riesu za Míšní. ( rozsah v mapce) Nejzajímavější na tom je, že Mělník je jediné místo mimo vyznačenou oblast, kde lze jízdenku koupit a odkud už platí. Kdo z vás to ví :-)? Ach ta propagace a reklama ( pokolikáté už!!!)



O ves dál.

Konečně přejede vlak, vylétnou šraňky a jede se dál. Je 11.30 a vítá mě Pirna. Vpředu se objevují topoly připomínající naše Polabí, za zády zůstávají skály. Krajina se rozevřela. Mimochodem, Pirna se jmenovala staročesky Perno a asi od roku 1255 do 1405 patřila k Čechám. Mám za sebou 40 km, což je tak z Mělníka k Macháči, ale pohodlnou a rovinatou silničkou.



U Pirny začíná německé Polabí.

( pokračování příště)
http://soutok.blogspot.cz/2012/10/na-kole-z-decina-do-drazdan-zpet-za_5.html

Žádné komentáře:

Okomentovat