úterý 26. března 2024

Velikonoční veslování pod Mělníkem, zelené pivo, Velký pátek, výstavy, sčítání čápů, to vše v tomto článku probereme :-). Pozvánka na neuvěřitelné video, které se natočilo bez mého vědomí.

 


Už to visí ve vzduchu a neznám nikoho, kdo by se na ty čtyři dny volna netěšil. Někdo už nějaké ty plány má, jiný aspoň částečně a další tomu dává volný průchod s tím, že to prostě bude snad fajn. Ať už patříte do jakékoliv skupiny, tak ať to prostě užijete a neříkejte svá přání a představy moc nahlas, ať jejich splnění nezakřiknete :-).

Co tu mám dnes ? Porozhlédl jsem se trošku po netu a objevil jsem tam docela hezkou pozvánku na pátek. Níže je to doslova suprově napsáno a pokud nic nemáte, tak myslím, že jde o vážně dobrou reklamu. Jednak je tam krásně, pak mají každé závody vždy něco do sebe, mělnickým ten pohyb dole na řece tak nějak patří a můžete naše barvy povzbudit. Určitě budou rádi a každé fandění pomůže.

Nuže:

Klub veslařů mělnických Vás srdečně zve na Mistrovství ČR ve veslování na dlouhé dráze, které se koná o Velikonoční pátek 29.3.2024. Závod se koná na vltavském plavebním kanále, se startem ve Vraňanech a cílem v Hoříně nad Vrbenským mostem, kde bude vyhlášení výsledků a pro příchozí bude zajištěno občerstvení. Přijďte zafandit také mělnickým závodníkům 💪 Začínáme od 9.00 😉👍



Je to už několik a ne zrovna málo let, co jsem se prvně setkal s až neskutečnou masovou tužbou po velikonočním zeleném pivu. On ten čas totiž neskutečně letí, až jsem sám někdy zaskočený. Sice se najde několik málo kritiků, ale dnes jsme již zemí, kam to zelené pivo prostě patří a kdo ho nechce, no tak ať ho nepije. V každém případě chutná zase jinak, není jedno, jako druhé a mnohé je prostě výtečné.

Ono dnes již tak nějak ztratilo na významu, se zabývat tím, kde vám ho natočí a kde ne, protože nemálo pivovárků se touží vytáhnout svým zeleným speciálem a řada restaurací a hospod již dnes nechce být bílou vránou. Jinými slovy mám pocit, že jej koupíte snad všude. A pokud nejste zrovna z těch, kteří chtějí obcházet restaurace, tak jde dnes již o sortiment, který najdete v supermarketech, nebo s nějakou službou doputuje až k vám domů.

To vše je prostě vývin a pokrok. Ale, mám pochopení pro nostalgii i reklamu, a tak sem dnes dám takové dva odkazy. Ten první proto, že tím to všechno u nás kdysi začalo, a ten druhý proto, že se mi docela obsahově líbil a do lecčehos vás zasvětí.





Velikonoční volno nám naštěstí ještě krásně začíná ve čtvrtek odpoledne, ale Velký pátek, to má prostě určitou váhu. K tomu si nějak musí najít každý cestu sám. Psal jsem tu v minulosti o tom, jak v 90. letech přišel do našich kin film Ježíš a i ten, kdo nikdy předtím nenahlédl do Nového zákona, tak se prostřednictvím brožury k filmu mohl seznámit s dějem i s hodnotnými moudrými přirovnáními, které mají stále platnost. Připomenul jsem i drastické Umučení Krista, které je mladšího filmového data.

Za mého mládí jsme ten den, jako kluci chodili k ohňům, někdy je i sami zapalovali a říkalo se tomu ,, pálení Jidáše". Tehdy jsme se těšili na setkání s dalšími kamarády a na určitou zajímavou atmosféru, kterou vyzařuje každý kontrolovaný organizovaný oheň, ale dnes, když jsme již starší :-), tak to je možná chvíle i k mnoha zamyšlením. Konečně, i ten kdo vám řekne, že už v nic dalšího nevěří, tak vlastně věří. Věří tomu, že v nic dalšího nevěří.

Nicméně jsme dnes v mnohém sečtělí, nebo potkáváme i lidi, kterým nějaká zkušenost hodně změnila myšlení, a tak není na místě nad čímkoliv ohrnovat nos, protože se neustále ukazuje, že věci, pokud to tak nazveme, jsou tak nějak celkově propojené nádoby. Paradoxně jsme hmotnou společností, která si hodně zakládá na vlastnění něčeho, ale vlastní vzpomínky, nebo třeba nějaké pěkné prožitky, které se vám vybavují jsou duchovního rázu.

Konečně, asi nikdy nezapomenu na Velký pátek roku 2022 :-).


Když tu tedy máme ty Velikonoce, tak ať už máte plány jakékoliv, tak není na škodu si třeba připomenout akce, které jsou prakticky na dosah. Stačí jen kliknout na plakáty, pozvánky se zvětší a můžete se podle volna a nálady zařídit.

Jinak to není tak dávno, co jsem dostal nějaký tajemný impuls a začal jsem se trošku zajímat o tvorbu videosekvencí. Leckoho možná napadne věta : ,, Co na tom je ?" Prostě někam jdu, něco natočím, a pak si to buď nechám pro sebe, či pro přátele, anebo to tedy zveřejním. Čím častěji takové krátké věci někde natáčím, tím lépe"

Jenže, to je takový ten nejlehčí úkon, kdy nemusíte dělat prakticky nic. Něco jen nahrajete a vystavíte to. Ovšem ... No nechci předbíhat a myslím, že tady teď není chvíle to rozebírat dále. Zůstaňme aktuální. Stala se mi před čtyřmi lety taková zvláštní věc. Byl jsem na výletě, kde jsem jenom fotografoval. Když jsem potom fotografie přesunul do počítače a následně vznikl článek na Soutoku :


..., tak jsem ještě nic netušil. Až později jsem objevil, že mám ve složce nějaký soubor MDG, o jehož tvorbě jsem během výletu neměl vůbec tušení. Vůbec nevím, zda jsem tehdy ještě ve fotoaparátu nezapnul nějaký zvláštní režim, ale zrodilo se bez mého vědomí překvapivě zvláštní dílo


Trošku, ale jenom opravdu trošku jsem si s tím pohrál, protože větší zásah by byl na škodu a za mě vznikl opravdu krátký cestovní dokument se zajímavou atmosférou. Tentokrát jsem veškeré podrobnosti napsal dolů k videu, tak divák i ví, na co se dívá.  Můžete se na věc podívat zde :


Berte to třeba, jako takový velikonoční dárek. Myslím, že to byl důležitý krok k tomu, aby se člověk zamyslel nad tím, z čeho všeho se vůbec může takové video skládat. Tady za mě odvedl práci fotoaparát, ale představte si, co času stojí tvorba, když dáváte dohromady různé obrazy ,se kterými třeba ještě pracujete. To se vám promítne před očima vaše celodenní a převážně všední pracovní náplň, povinnosti i zábava a říkáte si : ,, Může mít na tuto jinak třeba snad i někdy zábavnou nimračku člověk vůbec ještě čas ? Může výsledek vůbec někoho zajímat ?"

Co si dnes dáme na závěr ? Čápa bílého. Nedávno si na mě vzpomněli ornitologové a svým e-mailem mi udělali i určitou radost. Stačilo jim kdysi dávno poslat pár fotek komína motorestu ve Stvolínkách s počtem jedinců ve hnízdě a od té doby jsme vlastně v takovém lehkém milém kontaktu. I vy se můžete zapojit a je to vlastně záslužná činnost.

Těch stránek je moc. Tak aspoň jedna za všechny. Na čápi se občas můžete i dívat z domova přes netovou kameru, a když si nějaké hnízdo oblíbíte, tak jej můžete i začlenit do svého výletu, jako jsem to kdysi udělal já. Článek tu někde je také.



Pohodové velikonoční svátky !



Žádné komentáře:

Okomentovat