pondělí 8. května 2023

Trolejbusovo-autobusový den PID v Letňanech již tuto sobotu 13. května. Výstava Natura viva se blíží.


Přijde mi, jako kdyby to bylo nedávno, co mi Martin Klihavec napsal, že byl na procházce a kousek v polích za mělnickou čtvrtí Vehlovice našel stařičký zrezavělý autobusový vlek. Tehdy totiž na mě padla nějaká nostalgie, zašel jsem k tůním mezi Mlazice a Vehlovice, abych si tu mezi stromy u řeky vyfotil již starý poničený autobusový vlek a on zmizel. Jen jsem si postěžoval, tak přišla taková náhoda.

Tehdy jako zázrakem uplynulo půl roku a stalo se něco neuvěřitelného. Historických, zpravidla osobních automobilů i motocyklů bylo v různých muzeích všude plno, ale pokud chtěl člověk vidět něco většího, tak největší reklamu, nebo nejblíže byla Plzeň. A tak jsem velmi uvítal, když se v Praze - Letňanech náhle konal 1. autobusový den PID.

Ten se zprvu konal v dubnu, později se ujala polovina května a vedle moderních autobusů tu člověk potkal i historii dotýkající se v plné parádě jeho dětství i mládí. Aby to však bylo trošku zamotanější, tak první paráda tohoto ražení byla na podzim 2016 na Mělníku, jako součást Vinobraní, a až v dubnu 2017 přinesl Soutok reportáž z Prahy. Možná tedy až ze 2. Autobusového dne, který jsem si na netu sám objevil.




Dnes mohu jen říci, že již půjde o 6. ročník a premiéru bude mít svým způsobem i trolejbus, ale ono mnohdy není důležité, kdo má na čem zásluhu, a kdy byl jaký ročník, jako fakt, že ta daná akce se prostě koná a je nedílnou součástí možnosti využití našeho volného času.


Akci lze spojit například s další návštěvou Prahy.


V Lysé nad Labem, se v měsíci květnu koná jenom jedna výstava Natura viva, která by měla hlavně zajímat lidi, kteří mají vztah k myslivosti, rybaření, včelařství, nebo i jenom tak pobývají v přírodě a pozorují zvěř, nebo ptactvo.


Čekají nás tentokrát do víkendu jenom čtyři pracovní dny, tak jsem byl pochopitelně motivován přijít s aktuální pozvánkou, která tu již také několikrát byla. Pohodový vstup do dalšího pracovního týdne !



Žádné komentáře:

Okomentovat