neděle 10. května 2020

Koronavirus vám může způsobit ještě jeden problém, před kterým vás vůbec nikdo nevaruje, a pak se divíte. Zooparku v Zelčíně koronavirus pomohl.


Když má člověk volnou sobotu a neděli, tak je to vždy paráda, ale pokud si odpočinete již i v pátek, tak se do volné soboty vstává ještě lépe. Teď si představte, že venku svítí krásně sluníčko, je modrá obloha a vás dokonce zrovna napadne, jak příjemně lze tu sobotu strávit.

Jistě, můžete jet někam daleko na výlet, ale to se lépe plánuje předem, je to třeba pořádně promyslet a vyjet opravdu ráno. Jenže, ono je krásně i 25 km od Mělníka, a takový výlet vám mnoho nároků nepřináší.


Cítil jsem, že už je nejvyšší čas také projet auto, ale měl jsem ještě jeden nápad. Poslední článek byl věnovaný výročí konce války a já marně již přes týden vyhlížím v supermarketech ( kde jinde) číslo 39 historické série Bitvy, které je právě věnováno Ostravské operaci. Mimochodem,vybírám si.

Nestačil jsem se divit. Na silnicích jela auta po dni svátku krokem, zastavovala a všude bylo po dni svátku plno lidí. Parkoviště praskala ve švech a  došel mi telefonát, že se k sobě v jednom marketu lidé chovali skoro až agresivně a podobné to bylo i u prodavaček.

Já to vědět nemohl, protože jsem prozřetelně navštívil jenom krámky poblíž vchodů, které jsou vyhrazeny prodeji časopisů, novin, či cigaret. Za ten týden se v nabídce nic nezměnilo, ale asi bych vzhledem k situaci měl tentokrát pozdržet svoji kritiku.( Číslo mělo vyjít již 28.4.)


Přiznám se vám, že jsem ani před částmi, které jsou vyhrazeny lékárnám ještě ve frontách tolik lidí nikdy stát neviděl. Hrůza. Cítil jsem,že je nejvyšší čas tady z toho všeho co nejrychleji vypadnout. Jenže, auto jsem nenatočil. Koronavirus. Od chvíle, kdy jsem v polovině března dojel na Říp ( článek zde), jsem neměl důvod už nikam jet.

Jednak to ani vláda nedoporučovala, přicházela postupně různá omezení, a pak, jak jsem již psal, tak dnes už ani do supermarketů nemusíte a nákup přijede k vám domů. Každá karta má však svůj rub i líc. I když jenom jezdíte krátké vzdálenosti, tak zjistíte, že baterie ochabuje, ale pokud nemáte takovou potřebu, tak se octnete ve fázi hlubokého vybití akumulátoru. A před tím vás nikdo v současné situaci dostatečně nevaruje.


Chtěl jsem jet na druhou stranu okresu, kde jsem dlouho nebyl, ale za tohoto provozu bych tam nejel ani na kole. Zlaté cyklotrasy u řek. Protože jsem slyšel od známého, že most přes Vltavu v Lužci  již pěkně poskočil, tak jsem udělal velkou inspekční cestu po mostech na kanále a tentokrát jsem byl snad všude. Dokonce jsem projel částmi Lužce, které jsem ještě nikdy předtím nenavštívil.


Chystám článek, ale taková cesta má i řadu bočních témat, nebo aspoň jedno. Původně mě totiž napadlo, že bych se přívozem mohl svézt na Mrkvici, pozastavit se u Hořínských komor a absolvovat cyklotrasu, ale ani tady mi nebylo přáno. Zrovna ten den ( 9.5.) to nejezdilo.Člověk to fotí od zámku, ze břehu přes řeku, a když se rozhoupe, že i tuto převozní trasu si projede ( naposledy jinou  o vinobraní), tak to zrovna nejezdí :-).


Do Lužce jsem tedy jel po stejné trase, jako posledně. Samozřejmě na kole. Aspoň zase člověk udělal něco pro kondici. Protože mě však cestou zaujalo kolem Zelčína spousta věcí, tak jsem to tu při zpáteční cestě pěkně prozkoumal.


Musím říci, že tam mají opravdu podnikavého ducha. Celý ten život, se tam přenesl na druhou stranu silnice. Velké venkovní posezení, malá zoologická zahrada a dokonce i řada přívěsů, která tu na louce stanovala. Vše zachytily fotografie. Vstup ke zvířátkům 90 Kč, posezení od 10 do 18 hodin. A teď už letím na vlak. Hezký zbytek neděle !

Aktualizace ve 21.15 : Do odvolání je nyní vstupné zdarma ( pravá část plakátu ve fotogalerii po zvětšení), ale pracovníci zooparku budou rádi za každý dobrovolný příspěvek, který jde na krmení zvířátek.

Velmi dlouho jsem dění v Zelčíně nesledoval. Podívejte se na FB, co vše tu přibylo za služby.

https://www.facebook.com/zooparkzelcin/

Překvapivě mě hlavní stránka https://zooparkzelcin.cz/ neustále hází na reklamu na raft a vůbec se nedá dostat do menu, které se na setinu vteřiny zobrazí. Škoda.

Úspěšný vstup do dalšího pracovního týdne !















Žádné komentáře:

Okomentovat