neděle 25. března 2018

Lausitzer Dampflok Club aus Cottbus ist gefahren nach Hradec Kralove, aneb 32. parní jízda přátelství směřovala přes Mělník, kde čerpala vodu pro lokomotivu. Fotogalerie.


Jak jsem již odpoledne psal, tak se mi donesla zpráva, že mám možnost večer vyfotografovat německou parní lokomotivu, která tu bude na zpáteční cestě tankovat vodu. Prý jde o nějaký výletní německý vlak, který jel ráno z Drážďan do Hradce Králové a večer se bude vracet.

To mě samozřejmě zaujalo a dorazil jsem asi v 19.30 na mělnické nádraží. Že tu jsem správně, tak to jsem poznal už podle dvou hasičských vozů, které patřily městu Mělník a SDH Mlazice. Byla zde však i menší skupinka rodin s dětmi a tak se čekalo a čekalo, než vlak přijede. To se stalo asi ve 20 hodin a mohl jsem se pokusit o nějaké fotografie.

Jak je u mě zvykem, tak jsem opět nechal doma stativ, čehož jsem později litoval, ale na druhou stranu těžko říci, jak by ty snímky dopadly, protože bych musel fotit samozřejmě bez blesku a hýbající se lidé poblíž by jistě měli na snímcích také nějaký vliv. To jsou však již zbytečné úvahy. Noční fotky se starým digitálem nemohou být moc dobré, když i oči mají ve tmě co dělat a lokomotiva je také černá.

Vlak stál ve stanici téměř půl hodiny, měl 9 vagonů plných lidí, z nichž někteří vystoupili také ven a celkově to tak vypadalo, jako při chvílích, kdy tu máme nějakou tu parní slávu, byť bylo vše pod rouškou tmy. Lokomotiva mi byla povědomá, jen nevím, zda z muzea v Lužné, nebo z televize a myslím, že ji mám možná i na pohledu :-).

 Ptal jsem se jednoho z cestujících, zda vlak končí v Pirně, nebo v Drážďanech, což byla asi hloupá otázka, ale motivoval mě k ní krátký pohled na ceduli stanic na vagonu, kde jsem někde v rychlosti zahlédl silný nápis Pirna, kterou jsem později nemohl již najít.

Udivený cestující odpověděl slovo Dresden, ale to bylo také špatně. Věděl jsem, že si nenechám ujít článek a do hodiny jsem již měl plno informací z internetu. Jde zkrátka o jednu z takzvaných jízd přátelství, které LDC ( Lausitzer Dampflok Cub) občas dělají a ty cíle bývají různé. Dnes tedy vyjížděla lokomotiva z Cottbusu ( Chotěbuzi) již ve 4.33 přes Drážďany a v Mělníku byla již dopoledne v 9.15.

Vše se dočtete na ...

http://www.lausitzerdampflokclub.de/index.php?option=com_k2&view=itemlist&layout=category&task=category&id=11&Itemid=173

a také na ...

http://fluegelradtouristik.info/event/sonderzug-jirka-nach-hradec-kralove-koeniggraetz/

Na další páru si tedy zřejmě počkáme do 28. dubna, kdy přijede na hodinku  Karel I. z Brandýsa nad Labem.


Aktualizace v 9.45 :

Než snad vyrazím k dalším aktivitám, tak jen pár zajímavostí. Cottbus jsem navštívil v roce 1986, jde o město v Braniborsku a za příznivých podmínek můžete při dobré poloze a jistém zakrytí jiných našich vysílačů naladit na 107.2 populární BB-rádio. Ještě lze z této spolkové země zachytit i při mlze na obyčejném mobilu na 106.2, nebo i 106.6 MHz stanici Antenne Brandenburg.

Cottbus ( Chotěbuz) je hlavním městem bývalé Dolní Lužice, což je území které má úzkou historickou vazbu s naší zemí. I zde, podobně jako v Horní Lužici najdete dvojjazyčné názvy, avšak dolnolužičtina nám je méně srozumitelná a hovoří s ní podstatně méně lidí, než je tomu v případě hornolužičtiny.




















Žádné komentáře:

Okomentovat