úterý 5. července 2016

V sobotu Mělníkem opět proplula Labská princezna, aneb fotky jinak. V Lysé nad Labem bude festival věštění a květy 2016. Mšeno a Cinibulk.


Nejsledovanějším článkem Soutoku všech dob, se stal květnový článek o nejdelší osobní lodi na Labi s více než třemi a půl tisíce návštěvami. Když jsem se v sobotu podíval na hodinky a chystal jsem se na malou procházku, tak mě tak napadlo, že by to bylo docela terno, kdyby zrovna pod Mělníkem plula Labská princezna ( Elbe princess ). Věřte, že jsem vůbec nic nezkoumal, ale prostě jen vyrazil ven a vyšlo to.


V okamžiku, kdy jsem dorazil na vyhlídku, tak zrovna proplula pod starým mostem, a protože na místě, kde posledně přistála už stála druhá nejdelší místní loď Florentina, zakotvila princezna vedle ní.


Díky tomu, že jsem tentokrát stál u zámku, tak se mi naskytly zase zcela jiné záběry, než přímo od vody. Zde například můžete porovnat rozdíl v délce mezi oběma nejdelšími osobními loděmi brázdícími Labe pod Mělníkem.

Po necelé půlhodince stání, se opět kolesa roztočila a loď vyplula k Berlínu.


Po celkovém ptačím pohledu na loď na řece ...


... můžeme tentokrát spatřit mezi kolesy francouzskou vlajku, která v době prvního článku na zádi lodi chyběla.

Až příliš pozdě mě napadl takový ten záběr na loď v pozadí s Řípem, ale ono by to díky mostu a druhé lodi zase tak romanticky asi nevypadalo.


Od zámku z vyhlídky na Středohoří lze spatřit řeku ještě za novým mostem směrem k Vlíněvsi, ale to by již i nejdelší loď byla, jako malý nenápadný trpaslík.


Zajímavou akci chystá v sobotu 16. července město Mšeno a je určena lidem z okolí blízkého i vzdáleného. Pokud máte doma dobové oblečení, jaké se nosilo před více než 100 lety, tak jste zvlášť vítáni. Ve Mšeně si totiž  připomenou nezvyklou vycházkou do místní přírody 140. výročí narození J. B. Cinibulka, kterému byla na jeho domě letos odhalena pamětní deska. Máme jí tu v dubnovém článku o páře do Mšena.

A nakonec je tu prakticky  poslední letní pozvánka na výstaviště do Lysé nad Labem, kde mají potom až do září pauzu. V polovině měsíce tu proběhne souběžně populární výstava Květy 2016 a jistě ne nezajímavý Festival věštění 2016, kde si dokonce prý můžete nechat vyfotografovat svoji auru a dozvíte se, co která barva v tomto záření našeho těla znamená ;-) :-).

FESTIVAL VĚŠTĚNÍ 2016...

Festival věštění 2016
14.07.2016 - 17.07.2016
Festival věštění 2016

Více

KVĚTY 2016...

Květy 2016
14.07.2016 - 17.07.2016
Květy 2016

Více

Žádné komentáře:

Okomentovat