neděle 8. listopadu 2015

Na Mělníku se opět točí básníci. Balon nad mostem, nutrie i lokálka dnes. Fotogalerie.




Vzhledem k tomu, že už máme 8. listopadu ( Na  www.seznam.cz je dnes pěkný článek k dnešnímu výročí bitvy na Bílé hoře) a za měsíc by měla být lokálka hotová, tak je čas, se na ni po delší době opět vypravit. Mimochodem, příští záběry už možná budou ze slavnostního zahájení.
Dnes jsem si vzal na pomoc jízdní kolo, aby člověk také udělal něco jiného a snad i pro zdraví. Na Mělníčku někdo zmínil nedávno tento zajímavý způsob značení části vozovky, kterou by měli užívat cyklisté. Ano, opravdu je toto nakreslené v Pražské ulici.


Další záběr je už z posledních úprav mezi Velkým Borkem a Mělnickou Vruticí.


Jako první, se modernizoval přejezd u Mělnické Vrutice. Pochopil jsem to tak, že výstražný kříž by měl být v budoucnu ještě vyměněn za světelnou signalizaci.


A tady už ho máme. Tak nějak podobně udělaný jsem viděl železniční přejezd před mnoha lety na koridoru u Brna a teď ho máme i u Mělnické Vrutice.


Snímek, na kterém se snoubí romantická silueta Mělníka, se slavnou chvílí dokončování obnovy toužebně očekávané lokální dráhy.


Detail ukotvení přejezdového prostoru v koleji.


V současnosti má téměř každá obec svůj znak a třeba je to zatím nějaká další skrytá  inspirace.


Vychutnejme si tedy ještě jednou po novotě v detailu krásný přejezd u Mělnické Vrutice a popřejme mu dlouhou životnost a mnoho pochval od uživatelů.


Oproti původním plánům byl přednostně udělán přejezd v Mělníku-Blatech.



Odtud je již jen skok do parku u autobusového nádraží, a tak proč si ostatně neudělat nějakou tu milou fotečku právě odtud.




My, kteří jsme aspoň občas tak trochu praštění dálkovým rozhlasovým příjmem, tak si hledáme různé pomůcky, které nám mají napovědět, kdy to máme zkusit, a kdy je to možná zbytečné. Ať už je pravda kde chce, tak jsem se dostal k mělnickému zámku....


.... a díky tomu vám teď mohu nabídnout tyto záběry, kdy nám kolem města letěl horkovzdušný balon.


To se ví, že nejprve člověk fotil i zoomem, aby to pak pro nekvalitu a zbytečnost smazal...


.... a nakonec hledal i nějaké, jako-by romantické záběry.


Bájná hora Říp,balon, řeka a most v jedné linii. To by snad šlo :-).


Kromě balonu jsem zoomem vyfotil i posádku v koši, ale zoom je málokdy kvalitní.



A jak si to tak kráčím k náměstí a vidím nezvyklý ruch, tak mi dochází, že se tu vlastně zase točí pokračování Básníků.


Mířím sem a vůbec mi není jasné, co se má stát. Nikdo nevystupuje a autobus za stálého mávání odjíždí od radnice.


Ale, vždyť právě tady mám to nejhlavnější. Ikonou básníků je především herec Pavel Kříž.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Pavel_K%C5%99%C3%AD%C5%BE


Není to prvně, co v těchto místech potkávám takto tváří v tvář Pavla Kříže.


Nějak jsem ten přenos fotografií z fotoaparátu do PC upospíchal, jakož i formátování přístroje, a tak už toho více nemám. Asi dvě fotografie chybí a ještě z větší blízkosti :-). Na druhou stranu je ale třeba říci, že natáčení filmů, či seriálů na Mělníku je pro místní občany už rutina a kdo má zájem, není líný a trochu se také stará, tak si najde i dny a časy, kdy se může občas na nějaké to natáčení přijít podívat, případně si občas i zahrát v komparsu.

 Ještě bych si dovolil takovou malou filmovou poznámku. Zrovna včera běžela v televizi úspěšná komedie s názvem U mě dobrý, která končí samozřejmě krásnými záběry od hořínských komor na Mělník. A na Mělníku, či spíše v jeho okolí, se točili i nyní vysílaní Vinaři. Pravda, je tam sice Házmburk, který tu máme také v jednom seriálku o hradech, ale znalci jistě poznali díl, který se odehrával právě u laterálního kanálu a hodně scén, se točí také v obci Hleďsebe, jak říkají místní.


Tak, to tedy bylo po těch pozvánkách na krásné akce do Lysé, reportážích z místního muzea, cestovních a vzdělávacích článcích opět něco akčního, tak snad teď bude zase trošku sledovanost. Úspěšný vstup do příštího týdne, kdy magazín Soutok zaznamená čtyři roky činnosti.

Aktualizace 8.11. ve 20.30 hodin.

Naštěstí jsem ještě PC nevypnul a zjistil jsem, že tu mám e-mail od mělnického kronikáře Martina Klihavce, který se dotazuje, zda jsem se byl podívat na Básníky. On totiž zatím ( snad) není článek v tuto chvíli stále ještě v rubrice zprávy na Mělníčku a opět se ukazuje, jak je důležitá reklama na sledovaném Mělníčku. Divák chce mít totiž veškeré komentáře, jakož i výběr zpráv na jednom místě a nerad prochází několik webů , kde je nucený kontrolovat, zda je  tam něco nového, nebo není.

Ano, článek tu je, kde jsou částečně zmíněni i Básníci. A protože mi Martin zaslal i fotografie k zveřejnění, tak mi připadá dost vhodné o ně článek doplnit.


Zde Martinovi zapózoval na přání režisér Dušan Klein.



Linda Rybová a Pavel Kříž.


Martine, děkuji za přispění dalšími fotografiemi do článku. Čtenář má tak k disposici více fotografií a to je vždy dobře.

SŠ.

2 komentáře:

  1. Super článek, jen postrádám info o zelených kuželkách, které se nám nekontrolovaně množí na Mělníku a stává se z nich velké téma na FB i Mělníčku. Ale jinak hodně dobrý...

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuji za komentář. Neměl jsem nic takového na trase, nebo jsem to nějak nezaznamenal, ale podle toho, co se dočítám na Mělníčku, zejména pak ohledně křižovatky u soudu, tak se tam snad brzy půjdu už jen ze zvědavosti podívat.

    OdpovědětVymazat