sobota 11. července 2015

Když se pátrá po věžičkách, nebo po sochách, nestačí se člověk divit, jak vypadá okolí.


Nedávno uvedl Isoutok článek o prodeji Polabského mlýna. Více na http://www.isoutok.cz/inpage/melnik-se-zbavuje-pamatky-snad-ji-tim-zachrani/. Sice kolem toho vznikla bohatá diskuse čítající 13 komentářů, ale čtenář jistě poznal, že to nemělo s mlýnem vůbec nic společného a jen se řešily nějaké osobní spory mezi diskutujícími. Čili, naprosto neplodná a zbytečná diskuse.

Jelikož jsem o Polabském mlýnu už také dávno několikrát psal a nikdy jsem se netajil myšlenkou z něj udělat kulturní objekt, kde bude mít také okres Mělník  mimo jiné snad aspoň pro turisty jedno velké funkční kolo na říčce Pšovce, když už ne celou mlýnskou exposici, tak jsem se tam dnes zastavil. Ostatně, soutěž Mělnické radnice vyžaduje aktivitu a cestování i po různých městských čtvrtích. A vězte, že to bylo zajímavé putování.


Ono to vyžaduje takovou pomalou jízdu, rozhlížení se po domech známých i neznámých, které člověk třeba zase několik let neviděl a nestačíte se divit. Připadal jsem si, jako ve městě duchů. Že na loděnice není vábný pohled, tak na to už jsem zvyklý. Zavřený hotel U Cinků, to už je skoro ostuda. Že jsou v některých horských vesničkách někteří podnikatelé v pohostinství neuvěřitelná paka a myslí si, že bez reklamní aktivity jim pokvete kšeft sám od sebe, tak na to už jsem si zvykl, ale zavřít hotel s krásným posezením venku v zahradě a ještě ve městě, tak to mi nějak rozum nebere. Kde je chyba?


Nakonec jsem si zajel k tomu Polabskému mlýnu a nafotil pro vás vrchní dva záběry. Víc toho nešlo. Mám tu na CD fotky 10 let staré a to bylo vidět podstatně více. Divil jsem se však předtím, co nám to tam vyrostlo na silnici v zatáčce u bytovek. Že by nová restaurace ? Kdepak. Vypadá to na nějaký soukromý večírek na bývalé silnici k mostu přes říčku. Z blízka jsem nechtěl skupinu asi dvou až tří desítek lidí fotit, ale na zvětšených fotografiích si sami uděláte představu, k čemu lze také bývalou silnici použít, aby nezahálela :-). Škoda, tam u mlýna, se zdá, je skutečně asi prostředí, jako pro četná posezení stvořené. Jen je to prostě možná trochu z ruky, ale to Kokořínský Důl také a jezdí se tam. Jinak okolí kláštera je spíše, jak z nějakého hororu. Náletové dřeviny a chátrající stavba. Ještě štěstí, že prapor Pšovky drží fešácky opravený kostel Sv. Vavřince, snad stále prosperující bufet Čertovka a motobar.

Aktualizace 12.7. v 10.00: Málem bych zapomněl. Před několika lety, se chlubil chrám Sv. Petra a Pavla, že i když je uzavřen hlavní vchod, tak návštěvníci mohou přijít dveřmi od vyhlídky a dívat se do něj od mříže, kde je instalovaná  kamera. Kdykoliv jdu kolem a dostanu nápad to vyzkoušet, tak nikdy nemám štěstí a dveře jsou zavřené. To není dobrá vizitka lákání turistů do Mělníka.

V komentáři k článku http://soutok.blogspot.cz/2014/02/valdstejnsky-lis-zapomenute-pamatky-na.html?showComment=1436640043038#c8907260227265260439 , se dozvídáme, že areál bývalého Valdštejnského lisu, který někteří pamětníci znají, jako bývalé sídlo podniku STS Mělník, je na prodej.




SŠ.

Žádné komentáře:

Okomentovat