neděle 5. července 2020

Užívejte si čápy přes internet on-line, nebo je navštivte i osobně. Levný a krátký výlet do Mnichova Hradiště.




Už tři roky koukám občas v sezóně rád prostřednictvím internetu na čapí rodinku v Mnichově Hradišti.


 Kamera je na továrním komíně umístěna od dubna 2016 a míří samozřejmě do čapího hnízda, ale na pozadí jsou vidět i Drábské světničky, odkud je mimochodem nádherný výhled od Ještědu až kamsi k Mladé Boleslavi.

Jak už to bývá, tak jednoho dne přijde chuť vidět ono místo i osobně a udělat si představu, jak ten komín vlastně vypadá, a jak je vysoký. Loni jsem v těchto končinách opravdu byl, ale dominantním prvkem byly zmíněné Drábské světničky a domníval jsem se, že při cestě na vlak do Mnichova Hradiště nemohu tovární komín s čápy přece jen přehlédnout.

Jaké však bylo mé zklamání, když jsem sice pravděpodobný komín našel, ale bez hnízda a ani místní dvojice mladých lidí, která se vyskytovala na ulici mi nebyla schopna dát odpověď. Až domácí analýza mi řekla, že jsem mohl hnízdo vidět, ale musel bych koukat úplně jinam do nenápadného koutu města.


Výlet z Mělníka je kvůli jízdence PID levný i časově nenáročný. Odjížděl jsem ve 12.10 vlakem na Prahu, který mě dovezl do Všetat. Zde jsem do 12.43 poseděl v pohodlné čekárně plné tiskovin, ale bylo možné zajít i do vyhlášené nádražní restaurace, která má posezení i venku na peróně.

V Mladé Boleslavi jsem byl ve 13.20 a do 13.44 jsem pozoroval lidi a nádražní cvrkot. Poslední vlak jel přímo z Boleslavi do Turnova krásným údolím Jizery a v Hradišti jste ve 14.07. 

Jsem teď na vážkách popisovat další cestu, abych čápům spíše neublížil, ale nakonec to uděláme jinak. Když člověk něco chce, tak si za tím jde, vypátrá si to, vynaloží vlastní úsilí a váží si toho. Hlupáci a zlí lidé, či lidé bez zájmu obyčejně naštěstí odpadnou. Bohužel žijeme v zemi, kde nejsme schopni potírat jiné zlé věci, natož lidský odpad, kterému říkáme honosně také ještě lidé. Vždyť jde jen o zvířata, že ? Někdo zapláče a jede se dále.


                                        


Zde si tedy můžete prohlédnout několik fotografií a mohu vám prozradit, že jde o tak chytré ptáky, že jsem si musel počkat asi 20 minut, než se mladí čápi pozvedli takto z hnízda.. Jejich osud bývá občas velmi krutý. 

Později narození a neprospívající jedinci bývají často vystrčeni z hnízda, protože je dospělí nedokáží uživit. Povětrnostní vlivy i blesky jsou věcí druhou a nakonec to jsou i nebezpečí a zlí lidé na dlouhé cestě na jih Afriky.

Zpáteční cestu si můžete pěkně zpříjemnit. Odjížděl jsem někdy v 15.43 a můj vagon končil ve stanici Mladá Boleslav-město ( 16.20). Mladá Boleslav je krásné město plné hezkých památek a než ji projdete s foťákem dolů do Čejetiček k hlavnímu nádraží, tak je to tak tak.

To už mi přijel  od centra města náš mšenský vláček, jehož některé spoje začínají až v Českém ráji a já si užíval parádní vyhlídkovou jízdu s odjezdem v 17.25.

Z údolí Jizery se přenesete do kraje výhledů, kde v dáli vidíte Housecké vrchy s rozhlednou na Vrátenské hoře, a pak následují postupně Bezděz, Rálsko a Ještěd. V Katusicích si přesednu, abych viděl na Skalsko a větrný mlýn u Vrátna. Za obcí Skramouš pak přejíždíte vysoký viadukt a Mšeno vás vítá v 18.09.

Dále to již znáte, cestujících je dost a před sedmou hodinou jste doma .Hezké volné dny ! 
Letošní rok je tak moc jiný, že jen s obtížemi si vybavuji sváteční dny, které bývají mediálně věnovány věrozvěstům a Janu Husovi.











Aktualizace 5.7. 2020 v 15 hodin :

Ještě tu mám jeden dnešní přídavek přímo z Mělníka. Nejsem odborník na brouky, ale tento asi 5cm dlouhý brouk prostě stál za vyfotografování. Mohu vás ubezpečit, že ihned poté jsem jej transportoval do bezpečí zeleně mimo cestu.



Žádné komentáře:

Okomentovat