neděle 25. února 2018

Antikvariát na nádraží ČD. Led, holomráz a zvířata. Petice proti spalovně oficiálně. Jaroslav Hořejší a jeho vize města. Hudba karnevalů.


Včera jsem v článku psal, že se mi ani nikam ven nechce, ale nakonec jsem zvolil svoji oblíbenou činnost posledních týdnů. Idea spočívá vtom, že dojdete v rámci zdravotní procházky na nádraží ČD a pokud budete mít štěstí, tak tam ve stojanu najdete ještě poslední číslo časopisu ČD tip pro vás .Nějak jsem ho v únoru ještě neměl, ale na druhou stranu potkáte třeba známého, máte přehled co se kde děje, jak dalece lidé cestují apod.

Zaujala mě knihovna u dveří na peron. Tak jsem ji tu přeplněnou ještě neviděl. Vzpomeňte na foto ze Štědrého dne. Tak-že, zájemci o romány a především beletrii ze starších časů, máte příležitost. Nebo, že by snad nějaký majitel antikvariátu vyzvedl, nebo naopak dodal :-)?


Mrazy udeřily i v Mělníku, byť oproti jiným místům bylo dnešních nočních necelých 9 stupňů pod nulou pouze rozcvičkou. Trošku smutný pohled, ale je to nutnost. Domečky pro nutrie jsou opuštěné....


..... stejně tak, jako většina zmrzlé vodní hladiny.


Jen tady, kde ještě voda nezamrzla zůstalo pár kachen.


Všechna ostatní zvířátka jsou nyní naskládána vedle sebe v řadě při březích regulované, mělké a zatím stále ještě nezamrzlé tekoucí říčky Pšovky. Když si uvědomíme, že  zamrzají ve velkých mrazech  i velké řeky ( máme tu někde na fotce i zamrzlé Labe pod Mělníkem, ale v každém případě je na mých prvních webovkách v kategorii  za romantikou.....http://mujmelnik.webzdarma.cz/za_romantikou.html  )

.., tak je to pro tyto tvorečky nebezpečná budoucnost ( nedostatek pitné vody, přimrzání k vodní hladině, nedostatek jídla). Sice se říká, že na holé zemi zvířata lépe najdou potravu, než ve sněhu, ale v každém případě potřebují dostatek potravy pro své přežití. Můžeme jim nějak pomoci, jako občané? Tak jistě. Přineseme staré a na drobné kousky rozdrobené pečivo. Jen tak zvířátkům neublížíme a budou nám vděčná. To ostatní je již práce pro odborníky ze spolků a města ( rozbíjení ledu apod.)

Tak právě nyní by to chtělo zvířatům pomoci a nezůstávat jenom doma.


Sliboval jsem, že udělám trochu propagaci peticím proti spalovně, tak tímto prvně činím :

http://arnika.org/spalovna-melnik   ( Od 9.2. ji podepsalo zatím pouhých 116 lidí.)

http://melnicko.cz/petice-stop-spalovne-melnik/

https://www.facebook.com/spalovnapocaply/

Můj osobní dojem je ten, že se tu zase děje ve vyšší politice kdovíco. Přece by nás mělnické měla pálit už jenom ta doprava a myslím, že jsem ve svých článcích dostatečně popsal důvody, proč by měla být dle mého názoru ( třeba není správný) umístěna do vhodnější lokality ( těch je dost).

Porovnejte to nadšení boje za mšenskou lokálku, kde o sobě dával mšenský starosta vědět, jak to jen šlo a získal si plno podpory mezi lidmi, a tento vlažný mediální přístup v médiích oficiálních, ale dokonce i na Mělníčku, kde to s prominutím chcíplo, až jen na inzeráty.

Kde jsou ty časy, kdy tam čtenáři Mělníčku otevírali diskuse k tématům a doslova si vynutili účast regionálních politiků ?  Kdo z nich totiž nešel besedovat na Mělníček, tak byl nepopulární!


Informace z regionu. Jak jistě víte, tak tu máme příští týden cirkus, jsou i nějaké výstavy v Lysé nad Labem, samozřejmě program RMM, bude i nějaký dětský sportovní den atd. atd. ,,Naštěstí" dnes již rubrika zprávy v Mělníčku patří jen článkům Soutoku, tak-že pokud má čtenář o něco zájem, tak si to najde v boxu zpráv, kde se to zase tolik nemění a není třeba to nějak připomínat. Některé akce jsou tu propagovány s předstihem týdne i čtrnácti dní.

Samozřejmě, že sleduji sledovanost článků ( to je taková zábava blogera) a leckdy se divím, proč třeba 14 čtenářů během jednoho dne čte vánoční trhy s obrázky z předloňského roku a podobné to bývá i u cirkusů.

Docela zajímavý článek napsal na Mělníčku  Jaroslav Hořejší ( 8.2.) ohledně vizí města a opět to zůstalo zcela bez diskuze. Není to škoda? Zajímá někoho vůbec to naše město?

Zvažoval jsem vstup do diskuze, ale asi každý zná ty mé názory. Opravdový turistický sklepní okruh, jako je tomu v dalších historických městech, větší společenský život u řeky, včetně hospůdek ( snad cyklostezka z Kel přinese občerstvovnu na Hadík), více milých posezení v centru s letními soukromými dvorky k posezení atd. Mimochodem, nejsem znalec vína a potěší mě polosladké červené z Moldávie a Bulharska :-).


 Hudba karnevalů.

Únor je obdobím masopustu a karnevalu. Je pravda, že jsem poslední dobou propadl kouzlu salegy a dalším rytmům z ostrova Madagaskar :-), ale zapomenout by se v tomto období nemělo také na Rio de Janeiro a slavný karneval.

A když karneval v Riu, tak každý řekne slovo Samba  a představí si pokud možno krásné neskutečně se vlnící tanečnice a alegorické průvody.
Podobný tanec je Salsa, který vznikl na Kubě, ale populární je také v Brazílii. Můžete poslouchat třeba na netu občas brazilskou stanici Tropicalisima Salsa.


Brazílie má však těch rytmů podstatně více. S oblibou jsem poslouchal stanici Radio Alvorada, která později nějak nešla ( inu internet a různá práva) a Estancia, kde se hraje taková krásná rychlá melodická muzika, jejímž hlavním nástrojem je akordeon ( tahací harmonika).

Pokoušel jsem se  zjistit, jak se tento hudební styl vlastně jmenuje, ale marně.
Snad se jedná na 99 procent o Forró  :-).

https://en.wikipedia.org/wiki/Forr%C3%B3

http://giovannimazziotta.blogspot.cz/

Milá hudba původem ze severovýchodní Brazílie nemá chybu, ale malý playlist stanice Estancia mě později otrávil a jinou podobnou jsem rychle nenašel.

Toto povídání o brazilské hudbě jsem zařadil i proto, že jsem ji v těch seriálech o etnické hudbě, kterou jsem s oblibou občas posluchal a poslouchám poněkud vynechal. Nyní je to vlastně kalendářně aktuální.

Příjemný vstup do přelomového týdne měsíce února a března !

2 komentáře:

  1. Dobrý den, díky za hezký článek a za zmínku o mém článku. Nechci si tady dělat propagaci, ale je trochu škoda, že jste nenapsal, i když se domníváte, že je každý zná, své představy o rozvoji města k mému článku. Jednak, opakování je matka moudrosti, já svůj Mělník - město vína, také melu pořád dokola, ale vaše nápady jsou zajímavé a jednou se prostě některé budou realizovat. Kdyby ne, město by bylo samo proti sobě. Když je přestanete opakovat, zapadnou. Přeji úspěch vašemu blogu. J. Hořejší

    OdpovědětVymazat
  2. Dobrý den, díky za komentář. Kde a čím mám vůbec začít? Píši tento web 6 let a kdo chce, tak si sem díky teamu Mělníček a boxu zprávy vlevo dole cestu najde.Vlastně ani nevím, co jinak hledají čtenáři na Mělníčku, když se tam skoro nic neděje.

    Vašeho článku jsem si mimochodem všiml asi až za tři týdny po jeho napsání, protože jsem už také odvykl, že by tam mohl být nějaký článek. Bohužel, od chvíle, co se odmlčel Lulu už tam jsou prakticky jen reakce na inzeráty. Ten Váš na můj vkus až moc dlouhý článek by měl spíše vyvolat na komunikačním webu nějaké reakce.

    Vyvolal jednu reakci a čtyři palce vzhůru. Těžko hodnotit, zda ti dotyční hodnotili obsah toho dlouhého článku, nebo fakt, že by se k tomu třeba na Mělníčku mohl, nebo měl vyjádřit někdo z radnice. Bývaly časy, kdy tomu tak bylo, ale to je vše nějak pryč, stejně tak, jako ti diskutéři.

    Moje nápady se zhruba od roku 2007 plní ( otevření dominanty města výhledům, výletní plavba na Labi, částečně i studna, ale podzemí to není). Pokud by se podařilo otevřít pro začátek alespoň malý okruh středověkými sklepy, tak by se vlastně vyčerpalo vše, co jsem v roce 1992 vložil do společné básnické sbírky Mělník veršem a obrazem, kdy jsem byl členem Pegasu a zkusil jsem poezii. Některé básně jsou na mém prvním webu www.mujmelnik.webzdarma.cz .

    To podzemí melu pořád dokola, ale je to jako házení hrachu na stěnu. Média mlčí o tom, do čeho se jim nechce. Nicméně, loni v září zabodoval MOOS a po 12 letech zpřístupnil sklepy, čímž dokázal, že když se chce, tak to někde jde.

    Nevím, jak navštěvujete často tento web Vy, ale kdysi jsem tu psal také o tom, že v rámci výluky tu kdysi stavěl i mezinárodní rychlík a za 90 minut byl v Drážďanech. Dnes to není zrovna asi na místě, ale před čtyřmi lety se pořádaly burzy práce na naší i německé straně, tak jsem si asi ve třech článcích dovolil trošku fantazie na téma, že se nemusí jezdit pracovat jen do Prahy, ale třeba i do Saska. Ve výplatě by to asi vyšlo lépe a na čas možná stejně. Těžko říci, zda to brát vážně. V každém případě by se zejména na Mělníčku našlo spousta mínusářů a dost těch, co umí jen útočné komentáře na ty, kteří s něčím přijdou. To je nejjednodušší.

    Vznik pracovních příležitostí v místě bydliště. To se v roce asi 1994 nějak zaseklo a z nějakých důvodů to někdo vzal, jako normální věc, že pokrok je dojíždění za prací do hlavního města. Už slyším, jak někdo říká: V USA také jedou třeba 200 km do práce a stráví dvě hodiny na cestě. Nikdo už ale neřekne, že rozdíl mezi českým a americkým penzistou je ten, že oba navštíví aspoň jednou Prahu.

    Nevím, proč se v centru nic neudrží. Nemůžou podnikatelé končit v 17 hodin, když markety jedou do 20 hodin. A ten turistický ruch tam v sezóně asi není závratný, nebo něco chybí. Proto zase to podzemí :-).

    Víno. Tady nemohu udělat vůbec nic. Já mu moc nerozumím. Tuhle jsem měl nějaké archivní bílé z jedné místní vinice a bylo to kyselé. Chutnalo mi kdysi bílé na Bítově a na vinici Šobes. Mám prostě radši červené z Moldávie a Bulharska, a ještě více národní nápoj pivo. Už se těším na květen na náměstí Míru.

    Je to snad také vyčerpávající, pokud jsem na něco nezapomněl. Tak-že tady to melu pořád dokola, opakuji, ale otázkou je, kdo to chce ode mě číst a kdo to chce vůbec slyšet, třeba i na radnici. Pro někoho je to možná dobrá zábava.

    Já je ocením při volbách, ale to mnohdy není nic platné. Navíc nelze nevidět ( a mnozí to nevidí), že se tu kus práce udělalo a starosti jsou. Spravují se mosty, ulice, dělají se kruháče ... je to těžké hodnotit a vidět do toho. Peněz do budoucna bude mít město dost, tak by část z nich mohla už nějaká aktivita nasměrovat na to podzemí a k řece, jinak budu reptat.

    OdpovědětVymazat