sobota 11. června 2016

Na Mělnickém vrkoči 2016 vystupují soubory až z Číny. Fotogalerie prakticky on-line.



Máme tu dnes takový uplakaný červnový den s drobným deštěm, ale počasí si nevybíráme a akce běží. Pojďme do centra města Mělníka. Tam nám dnes na Náměstí Míru probíhaly dnes dopoledne hned tři akce najednou. Pravidelné Farmářské trhy a bleší trh dnes doplnila scéna akce Mělnický vrkoč, která samozřejmě pokračuje i odpoledním programem.Program je na posledním snímku. Přišel jsem zrovna v čase, kdy moderátor programu ohlašoval učinkování nejvzdálenějšího souboru, až z daleké Číny. Prohlédněte si tedy obrázky, které jsem v rychlosti nafotil a pokud si pospíšíte, tak ještě můžete odpoledne vidět druhé vystoupení souborů z Číny a samozřejmě další bohatá folklorní vystoupení od nás. Co dodat ? Festival barvy, krásných krojů a folkloru doplňuje dokonce prodejní stánek Mělnického vrkoče a také jsem tu zahlédl stánek Podřípského pivovaru Škoda, že počasí opět fotografování moc nesvědčí a ani cestování za akcemi.

Psal jsem tu články o rozhlase, o vysílání pro naše menšiny v zahraničí a v jejich ( našem) mateřském jazyce. Zmínil jsem zde i zahraniční vysílání určená přímo nám, kterých bylo před rokem 1989 mnoho a postupně zanikaly Nyní není tedy od věci připomenout takovou zajímavost, že CRI ( China radio international) je snad jediná stanice v zahraničí, která ještě dnes šíří své vysílání  určené posluchačům v ČR A určitě to stojí občas za poslech, protože stanice šíří kulturní, ekonomický a politický život v Číně i v zahraničí a jako bonus zde probíhá i výuka v čínském jazyce.

























SŠ.

Žádné komentáře:

Okomentovat