sobota 14. listopadu 2020

Malý procházkový okruh vám nabídne fotografie budoucího pivovaru na Pivovaře, autobusové nádraží ve finální fázi, chytrou toaletu, dnešní Billu i několik romantických fotografií z okraje i centra města.

 

Dnešní krásné počasí nás ve velkém vytáhlo do ulic i přírody a jistě jste každý z vás zaznamenal, jak je pro nás slunce důležité, a jak nám svědčí. Než však uvedu dnešní článek, tak tu mám jednu aktualizaci na konci článku ....http://soutok.blogspot.com/2020/11/hlavni-vchod-do-melnicke-radnice.html .

Soutok se trošku rozpomněl na starší časy, kdy akce ještě neskončila a on už o ni něco psal. Jenže se opět nespokojil s lacinou textově krátkou reportáží. a zadal si úkol, že se pokusí nějak projít tu dlouhou cestu od pořadů filmového historika Karla Čáslavského, kde jsme viděli první starší záběry, až po vydání poslední knihy v našem městě. Samotná akce tak vlastně vyšuměla z časových důvodů do ztracena.

Teď už tedy pojďme k dnešnímu krásnému dni.


Jako tichá pošta, se žene městem zpráva, že v této budově u kruhového objezdu na Pivovaře, se bude vařit pivo, které Němý medvěd vaří trošku jinde. Zpráva by to byla fantastická, protože Pivovar by    měl zase svůj pivovar, a vlastně také snad opět něco, co stávalo jen o několik desítek metrů dále směrem ke Kauflandu. Samozřejmě to berte bez záruky, ale v každém případě tu dnes již stojí nádherná budova novotou svítící, která si foto prostě zaslouží :-).


Jen o něco dále nám prokoukl nejen park, ale i jezírko a vážně se na to hezky kouká a hřeje to u srdce. Čest všem, kteří se na úpravě podíleli. Nedávno jsem to tu v nějakém článku kritizoval a náhle je vše dle přání člověka. Zajímavé.


Také autobusové nádraží je již ve finále. Divák se asi dovtípí, že ta zábradlíčka níže jsou na jízdní kola a zřejmě k tomu bude patřit i zamykací přístřešek výše na obrázku.



Pak již následovala prohlídka nádraží, a i když se najdou lidé, kteří tvrdí, že se zase až tolik toho nezměnilo, a prý vyhozené peníze, tak uznejte, že to prokouklo a má to něco do sebe. Zaměstnanci, kteří někde něco budují, tak mají vždy radost, když je někdo pochválí a nechali na stavbě kus svého života, na který budou vzpomínat.

Pokud jste tu tedy někdo četl tyto řádky a jste to právě Vy, tak máte ,,malé bezvýznamné plus", ale doufám, že Vás potěší :-). Pro ty méně znalé řemeslného žargonu jen překládám, že je to takové ocenění, za které si pracovník sice nic nekoupí, ale obvykle ho potěší, že i někdo z širší občanské veřejnosti jeho práci vůbec ocenil.

Za mě na první pohled dobrá práce ( palec nahoru), byť tam ještě nejsou ty světelné tabule, které jsou tou pravou třešničkou na dortu :-).


Automat nám nechali v takové kvalitě, aby tomu člověk ještě pořád  snadno rozuměl a bylo to jednoduché :-).

Tak ještě několik fotek a jdeme dále.




Na okraji města je prostě jiný svět. Určitým způsobem jakoby v některých rysech stejný a přesto současně jiný. Považte, kolik desítek let se tudy mimochodem plánovala i obchvatová silnice města. Snad to je pořád někde v letopočtech výstavby v přípravné fázi a byl tady k tomu někde článek i s odkazem.

Článek už nevím a je toho na Soutoku k téma napsáno mnoho, ale ten odkaz z onoho článku jsem našel .....https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/368/infoletak_s9-16-melnik-2-stavba.pdf


Kousek do centra ...

.... a do přírody.

Kdybych to protáhl ještě do obou stran, bylo by to příjemnější. Ta vinice tam nebývala, ale to tak bývá, že něco je, a pak zase není.


Na říčce Pšovce jsem zahlédl funkční roztomilý mlýnek, ale trošku daleko bez možnosti veřejného přístupu.

Billa je našim posledním marketem, navíc takovým útulným, ale nepotkala ji zrovna dobrá doba, byť ne všichni lidé si objednávají věci po internetu. Svítilo se i v drogerii, tak tam statečně bojují. Mimochodem jsem zvědavý, zda se jednou ty prázdné prostory k pronájmu zaplní.


Chytrá toaleta. Tak když už nás to díky televizním hlavním zprávám tolik proslavilo, tak se na to člověk prostě musí jít podívat. Každá věc spatřená na vlastní oči má zase jiný pocitový zážitek :-).


Prohlédnout a pokračovat dle plánu.


Na hezké sportovní auto, či motorku, se zkrátka leckdo rád koukne.


Tak ještě několik snímečků , kde si pohrála příroda, trošku i počítač a můžeme jít domů, protože už je za chvíli zase tma :-).






Hezký zbytek víkendu !

Aktualizace 15.11. v 11.30:

Jenom si dovolím doplnit odkaz na článek, který je svým způsobem související. http://soutok.blogspot.com/2019/11/v-dalsi-navsteve-prahy-se-podivame-na.html

Mám tedy na mysli v tomto případě spíše jeho závěr, kde se podíváme na nádraží, které bylo pro Mělník vždy tak nějak vzorem. Mělník se dlouhodobě potýká s jedním problémem, kterému současná doba kovidová už vůbec nenahrává.

 Důkazem jsou dlouhodobě téměř prázdné a málo navštěvované obchodní domy v centru města, Nepodařil se u nás ani projekt Živá nádraží ( nádraží ČD), kde nakonec plocha, kde měly být původně různé služby ( známe je například z nádraží v Kralupech nad Vltavou) a dnes je tu patrný stále ještě pozůstatek prázdných ploch. 

Revitalizace autobusového nádraží Mělník neslibovala, že se bude nějak zvětšovat objem služeb a vnitřních prostor. Šlo o rekonstrukci nástupišť, přičemž bylo přihlédnuto k možnému zakrytí příchozí cesty k hlavním nástupištím a zmíněné bylo i napojení na cyklotrasu s určitou možností zaparkování jízdních kol. Předpokládal jsem původně klasickou parkovací cyklověž na nádraží ČD, jakou známe z mnoha nádraží ČD v sousedních městech, ale postupně se zdálo, že se s takovým výdajem nepočítá.

Budova autobusového nádraží s nadstřešními hodinami do všech stran je krásná a vždy se na ně rád podívám, ale myšlenka, že by třeba směrem do Bezručovy ulice a do samotného prostoru nádraží shlížel k cestujícím krásný městský znak je na místě. V současnosti jde o častý doplněk mnoha měst. V místech, kde se takřka dotýká vlaková a autobusová nádraží ( v našem případě diskutabilní) si cestující mohou dokonce přečíst aktuální odjezdy a příjezdy vlaků i autobusů současně.

V elektronické informační oblasti tedy teprve uvidíme, ale vše je o penězích, nápadech, náročnosti občanů i důležitosti. Bez elektronických odjezdových tabulí to dnes již nejde, a ty v každém případě i v nejzákladnější formě, jaká tu je budou. Navíc šlo jistě o nějakou dotaci z fondů EU, která  nejspíše měla souvislost s dnes tolik populární stavbou cyklotras a naši zastupitelé tak asi věděli, proč k   předčasnému revitalizačnímu kroku, který by jinak nebyl absolvován přistoupili. 

V tomto případě nám aspoň prokouklo samo nádraží, kde  došlo sice k pokrytí cesty od budovy k nástupišti, ale možná s trochu podivným zůžením střechy. Tady asi stejně jednou ukáže čas, co dál, ale mometálně O.K. Chtělo by to více turistického ruchu přepravujícího se autobusovou a železniční hromadnou dopravou, což je nyní v nedohlednu.

Mnohem horší jsou stavby, kde firma vybuduje nějaký obchod, který za rok a půl jiná firma z důvodu ukončení činnosti majitele celý předělává pro jiné účely. Tam je to pocit, jako kdyby se nadělalo spousta zbytečné práce. Tady jde zatím o zdánlivě dobré účelové dílo s určitým designem, které občas prochází modernizačními změnami, které v tomto případě bylo zřejmě ovlivněno finanční dotací v časovém horizontu.



Žádné komentáře:

Okomentovat