neděle 28. ledna 2018

Starý mělnický most Josefa Straky ukázal po celé své délce zkorodovanou konstrukci. Již žádný beton a asfalt.



Milí čtenáři, pokud čtete Soutok častěji, tak víte, že touto dobou obvykle propaguji turistický pochod s názvem Zimní přechod Nedvězí a dnes by tu jistě byly také fotografie z akce. Letos tomu tak není a důvodů je celá řada.

Osud si to jednoznačně nepřál :-). Není ani dnes na místě psát o nějaké  současné pracovní flexibilitě, která potkává mnoho lidí, protože toto mi nakonec v případné účasti nebránilo, ale jsou to důvody zdravotní, fakt, že bylo třeba se kvůli místu v autobusu předem telefonicky objednat, a když  jsou volby, tak prostě u té televize sedím, dokud se nerozhodne.

Záda jsou svinstvo, počasí také není optimistické, a tak jsem rád, že jsem mohl dojít aspoň ke starému mostu, kde jsem byl před týdnem, ale rozhodně jsem nelitoval.


Podívejte se na to sami. Všude jen kov s patrným napadením korozí v různém rozsahu a samozřejmě vzácné záběry, které budou mít jednou velkou hodnotu.




Aspoň trošku romantiky.




Na těchto záběrech můžete krásně vidět obnažená ložiska. Mostní ložisko zajišťuje přenos zejména svislých sil z nosné konstrukce mostu do podpěr ...

https://cs.wikipedia.org/wiki/Mostn%C3%AD_lo%C5%BEisko



Naše generace takto již nikdy náš most nespatří.



Detaily na zkorodovaná místa. Jeden z návštěvníků webu vznesl pod jedním článkem k téma oprávněnou připomínku, že koroze má nejspíše svůj původ v zimním solení vozovky, odkud se sůl dostala k vlastní konstrukci. Zdálo se mi, že brozánecká strana mostu byla ještě v mnohem větší míře napadena korozí, ale to jistě odpoví odborná analýza.

2 komentáře:

  1. Sůl možná ano, voda určitě ale to by se nedostalo ke konstrukci, pokud by správně fungovala izolace a odvodnění vozovky.
    Mrzuté je, že je nejvíc koroze podle fotografií na necitlivějších místech - u svárů.
    Zanedbaná údržba je jednou z nejčastějších příčin havarijních stavů mostů v ČR. Přitom za nevelký peníz se dá předcházet nákladným opravám a rekonstrukcím. Ale to úřednictvo patrně neví a správci nechtějí slyšet.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono je to vůbec zajímavé téma a možná i slušná inspirace pro různé městské kronikáře a historiky nejen v našem městě. Proč a co vedlo radní během let k různým úvahám?

      U nás na Mělníku si možná právě zrovna loni při opravách nového mostu uvědomili někteří radní, jak moc je to dobře, že tu máme ještě stále ten starý most, schopný přepravy aspoň osobních automobilů, který mohl být při povodni 2002 dokonce odstřelený.

      Svět mostů je zajímavý. Někde zanikají, jinde se rodí zcela nové mosty ( například relativně nedávno za Litoměřicemi), nebo již stávající mosty mění radikálně svoji podobu.

      Za vším bylo nějaké rozhodnutí těch vlivných na radnicích a občan někdy tyto změny zaznamená až díky historickým obrázkům. Pád lávky v Praze-Troji spustil lavinu revizí především v hlavním městě i jinde a ukazuje se, nejlépe právě v Praze, co takové uzavření jediného důležitějšího mostu přes Vltavu může v dopravě způsobit.

      Vymazat