Stránky
▼
neděle 10. prosince 2017
Brozánecká strana starého mostu je podložena lešením, řeže se kov, odklízí beton. Fotogalerie přímo z pracovní akce!
Dnešní den jsem především dolaďoval materiály pro článek o dnešním autobusovém nádraží pod centrem města, ale stihl jsem toho více. První dnešní článek chci věnovat celý starému mostu ( mostu Josefa Straky), kde se opravdu maká neuvěřitelným způsobem. Zatímco před týdnem, se ještě odklízel asfalt, tak dnes byla situace opět dále.
Most byl na brozánecké straně doslova podložen lešením a není od věci si o něm říci něco více. Krásně je to popsáno všechno zde: https://ipac.svkkl.cz/arl-kl/cs/detail-kl_us_auth-0317675-Most-Josefa-Straky-Melnik-cesko/
Budeme si tedy pamatovat, že je široký 6 metrů, jeho mostovka leží zhruba 6 metrů nad hladinou Labe, které bývá v průměru hluboké 2.5 - 2.7 metrů a ačkoliv to článek neuvádí, tak podle měření na mapy.cz je vlastní most přes řeku a část parku dlouhý asi 290 metrů. Jak asi víte z mých článků zde, tak Labe je v nejširším místě pod Mělníkem, jen nedaleko pod starým mostem široké 148 metrů a podobnou šíři má i naproti zámku za částí, které se říká tuším ,, škatulky".. a jsou vyhledávaným místem říčního ptactva, nutrií i rybářů. Mezi mostními pilíři, které jsou pozůstalostí toho prvního mostu ( 1888-1937), se uvádí vzdálenost cca 30 metrů.
Zde tedy již můžeme vidět odstraněnou armaturu a alespoň na dálku jsem zahlédl nějaké úlomky panelů a betonu, což na jedné fotografii uvidíte také. Tentokrát jsem byl na místě včas, ještě za slušného světla, byť opět proti slunci a díky tomu jsem mohl zachytit techniku v akci a samozřejmě i zaměstnance :-). A nedivme se, že se tak pospíchá, protože jak uvidíte na fotkách níže, tak v Českém středohoří již leží sníh. Nepříznivé klimatické podmínky mohou práce samozřejmě velmi zpomalit, nebo dokonce dočasně na neurčitou dobu zastavit.
Dalším nebezpečím jsou samozřejmě povodně, které přicházejí v jakémkoliv období a v různém rozsahu.
Na svazích kopců Českého středohoří již leží sníh.
To je k téma vše a již se můžete těšit na další dnešní téma :-).
Myslím, že na korozi mostu se hlavně podílela tkzv zimní údržba, jinými slovy tuny posypové soli, která po rozpuštění zatekla do konstrukce.
OdpovědětVymazatDěkuji za věcný komentář. Ano, je to velmi pravděpodobné a poučné.
Vymazat